شناسه خبر:53524
1400/12/24 09:38:25

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان از آمادگی دیار هگمتانه برای برپایی جشن نوروز خبر داد و گفت: همدان آماده میزبانی از مهمانان خارجی و نمایندگان یونسکو در جشن نوروز است.

محمدعلی محمدی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همدان دروازه ورود به غرب کشور است و راه‌اندازی مسیر گردشگری غرب ایران با محوریت همدان، کرمانشاه و کردستان اتفاق بزرگی است.

وی ادامه داد: تمام هماهنگی‌های لازم برای میزبانی از گروه‌های اقوام ایرانی و مهمانان خارجی جشن بزرگ نوروز انجام شده است.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه همدان یکی از امن‌ترین شهرهای ایران است بیان کرد: در فضای آرام شهر و استان و نیز در کنار جاذبه‌های بسیار تاریخی و طبیعی میزبان همه مسافران در ایام نوروز خواهیم بود.

وی رونق صنعت گردشگری را زمینه ساز شکوفایی مسائل اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و گفت: همدان با دارا بودن ظرفیت‌های بی‌بدیل میراث فرهنگی و گردشگری دروازه ورود به غرب کشور است و با حداقل ۹ استان کشور فاصله کوتاهی دارد که از این ظرفیت می‌توان برای تعریف مسیرهای گردشگری جدید استفاده کرد.

محمدی افزود: تمام اقدامات لازم برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی در همدان صورت گرفته و دستگاه‌های خدمات رسان در تمام ایام نوروز به حالت آماده باش هستند.

وی در پایان با دعوت از همه مردم برای سفر به همدان در نوروز ۱۴۰۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد ملی کرونا، ابراز امیدواری کرد قرن جدید و سال نو، سالی پر از خیر و برکت برای همه مردم ایران باشد.

شناسه خبر 53524