شناسه خبر:53528
1400/12/24 09:43:39

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: تقاطع غیرهمسطح مقاومت تا پایان امسال و پیش از موعد زمانی مقرر به بهره برداری می‌رسد.

سید " وحید میرنظامی" در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در 6 ماه گذشته اعتباری بالغ بر 162 میلیارد تومان برای خریداری چندین دستگاه اتوبوس در راستای ارائه خدمات به شهروندان و همچنین کاهش آلودگی هوا تخصیص یافت و تلاش شد که عوارض آلایندگی در محل خود هزینه شود.

وی تاکید کرد: مجوز بهسازی و نوسازی 10 دستگاه فرسوده اتوبوسرانی صادر و به تهران ارسال شدو همچنین مکاتبات خرید 22 اتوبوس نیز به وزارت کشور واصل شد که 80 درصد هزینه‌های آن توسط دولت پرداخت می‌شود و 20 درصد را شهرداری باید متقبل شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر ادامه داد: یکی از رسالت‌های شورای شهر علاوه بر وظایف ذاتی خود، نظارت بر مدیریت خدمات شهری و ارتقای سطح رفاه اجتماعی، تعامل و همکاری با رسانه‌ها است تا مباحث و مصوبات را به صورت شفاف در اختیار عموم شهروندان قرار دهند.

میرنظامی ادامه داد: تصویب بودجه سال آتی و متمم بودجه امسال، تشکیل ستاد ساماندهی اراضی ولی آباد،صالح آباد و اراضی 90 هکتاری کوی رضوی، تشکیل ستاد ممیزی املاک شهر، تملک خانه تاریخی محسنی، تشکیل لایحه تشویقی عوارض با رقم 40 درصد تخفیف از جمله اقدامات شورای ششم اسلامی کلانشهر اراک است.

وی تصویب مجوز خرید سه دستگاه خودروی شاسی برای آتش نشانی، صدور مجوز خرید دوربین‌های پایش و نظارتی در سطح شهر، افزایش بودجه شهرداری برای اجرای طرح هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی و تصویب اختصاص تسهیلات بانک مهر به غرفه داران شهرداری را از دیگر اقدامات این شورا در این بازه زمانی عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک رویکرد اصلی پارلمان محلی را فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق وعده‌های خود، به باشگاه‌های ورزشی که به دنبال بهره گیری از ظرفیت نوجوانان و استعدادهای واقعی هستند، مساعدت‌های مالی داشته است و همچنین توسعه منطقه ویژه گردشگری گردو، پارک شهید باهنر و بام اراک را نیز مدنظر ویژه قرار داده و اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز هدفگذاری شده است.

رییس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهرکلانشهر اراک نیز در این نشست اظهار داشت: با روی کار آمدن شورای ششم اسلامی کلانشهر اراک، طرح‌های نیمه تمام مدیریت شهری اراک مورد بررسی قرار گرفت.

" داود قربانی" افزود: در بحث اجرای آسفالت نواقصی وجود داشت که مسئولان امر پاسخگوی این کمیسیون بودند و بخش عمده ای از چالش‌ها در این خصوص رفع شد و مقرر شد که تمام معابر شهر به صورت یکسان لحاظ شود.

وی در خصوص در بحث آرامستان اراک نیز گفت: طی ماههای گذشته متوفیان در معابر آرامستان دفن می‌شدند که با پیگیری شورای ششم، قطعه زمین دو هکتاری خریداری و در اختیار سازمان آرامستان قرار گرفت.

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت بحث توجه به مسجد و محله محوری را از رویکردهای اصلی این شورا دانست و افزود: در این راستا، نشست‌هایی در محلات کم برخوردار برگزار شد و چنانچه 50 درصد وعده‌ها در این مناطق محقق شود از سوی این کمیسیون نظارت در دیگر مناطق شهر انجام می‌شود.

قربانی تاکید کرد: مناطقی که فاقد فضای سبز و اماکن ورزشی است مورد توجه ویژه است و همچنین هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی از سوی این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

قربانی با اشاره به اینکه با رفع کاستی‌های طرح جامع اراک می‌توان مانع خروج سازندگان مسکن از اراک شد گفت: دو کارگروه نظارت و دعوت از نخبگان در حوزه‌های مختلف و کارگروه صنایع و کارگران شهر ذیل کمیسیون‌ پیگیری و نظارت ایجاد شده است و به طور قطع می‌توان گفت شورای ششم در راستای رفع معضلات شهری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: 23 میلیارد و 280 میلیون تومان برای اجرای 30 طرح مطالعاتی در بودجه سال آتی شهرداری اراک پیش بینی شده است.

" عباس خسروانی" افزود: سه میلیارد تومان اعتبار برای احیا و مرمت بازار تاریخی اراک اختصاص یافته که انتظار می‌رود اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل اوقاف و همچنین هیئت امنای بازار اراک در این راستا تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

وی سوء مدیریت شهری اراک را بزرگترین ضعف این کلانشهر عنوان کرد و گفت: اختصاص 400 میلیارد تومان عوارض آلایندگی صنایع اراک بسیار ناچیز است و باید تعیین تکلیف شود صنایع آلاینده اراک کدام هستند و امور مالیاتی نیز آمار و سهم عوارض آلاینده اراک را ارائه کند. سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: بر اساس ماده 15 و 23 پرداخت عوارض جرائم راهنمایی و رانندگی از سوی سازمان مدیریت و بدنامه ریزی، مطالبه به حق شهروندان است که تاکنون در این راستا ریالی به مردم پرداخت نشده است و انتظار می‌رود رسانه‌ها این مهم را با جدیت پیگیری کنند.

شناسه خبر 53528