شناسه خبر:53570
1400/12/25 09:49:03

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی ایلام گفت: در سال جاری 26 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های ایلام حذف شده است.

سردار دلاور القاصی‌مهر در حاشیه رزمایش انتظامی ترافیکی دستگاه‌های خدمات‌رسان اظهار کرد: به خاطر رفتارهای غلط رانندگی سالانه تلفات زیادی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور جان خود را از دست می‌دهند که اگر به قوانین احترام گذاشته شود و از انجام حرکات حادثه‌ساز خودداری کنیم شاهد این چنین حوادث و تلفاتی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه از امروز 24 اسفندماه و همزمان با سراسر کشور تا پایان 14 فروردین 1401 در قالب طرح انتظامی ترافیکی در خدمت هم استانی‌های عزیز خواهیم بود گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم عزیزمان حداقل 2 دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، امسال بیش از 50 درصد افزایش ترددات جاده‌ای خواهیم داشت.

وی گفت: افزایش ترددها سبب خواهد شد تا ترافیک در محورهای مواصلاتی و خصوصاً مکان‌های منتهی به تفرجگاه‌ها، بیشتر شود که در بعضی مقاطع مجبور خواهیم شد برای سهولت در تردد مردم عزیز، طرح ترافیکی را انجام دهیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی انجام‌شده سعی خواهیم کرد تا یک مورد تلفات جاده‌ای نداشته باشیم، یادآور شد: برای دستیابی به این مهم نیازمند است که هم مردم عزیز رعایت بکنند و هم نهادهای خدمات‌رسان و امدادرسان به‌صورت شبانه‌روزی پای کار باشند.

سردار القاصی‌مهر با اشاره به اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از شانه خاکی، انحراف به چپ، از خطوط قرمز پلیس است، گفت: کسانی که در اجرای این طرح به قوانین پایبند نباشند، خودروی آن‌ها علاوه بر اعمال قانون، 72 ساعت توقیف خواهد شد.

وی گفت: در استان ایلام 26 نقطه حادثه‌خیز داشتیم که با همکاری راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعدادی از این نقاط حادثه‌خیز رفع شده است و تلاش برای رفع دیگر موانع در دستور کار قرار دارد.

شناسه خبر 53570