شناسه خبر:53575
1400/12/25 09:55:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: طبق آخرین آمار دریافتی، میزان بارش‌های استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 14 درصد افزایش یافته است.

آرش آریانژاد اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه) تاکنون متوسط بارش‌ها در کردستان 291 میلی‌متر بوده که نسبت به بلندمدت نیز نرمال است.

وی اضافه کرد: از ابتدای اسفند امسال نیز تاکنون 70 میلیمتر بارش در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (9 میلی‌متر)، بیش از 12 درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به سرریز شدن سد گاران به‌دنبال بارش‌های خوب اخیر اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در بارندگی‌های آینده نیز سدهای سورال و بانه سرریز شوند.

آریانژاد با بیان اینکه در حال حاضر ورودی آب سد چراغ ویس سقز 40 هزار لیتر در ثانیه است، ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع خسارت و رفع خطر، تخلیه‌کننده عمقی این سد را به طور کامل باز گذاشته‌ایم، چراکه سد چراغ ویس بیش از 53 میلیون مترمکعب ظرفیت ندارد و باید دبی آب ورودی کنترل شود.

وی با اشاره به کاهش 35 میلیون مترمکعبی حجم آب سد قشلاق سنندج نسبت به مدت مشابه پارسال، یادآور شد: امیدواریم در بارندگی‌های نرمال بهاره این کمبود جبران شود البته نیاز است آب از رودخانه چهل گزی نیز به این سد انتقال یابد.

 

شناسه خبر 53575