شناسه خبر:53578
1400/12/25 10:00:16
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان

مطالبه‌گری به گفتمان غالب تبدیل شود

سپهرغرب، گروه اجتماعی - ملیکا قانعی: رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: مسئله اصلی ایجاد یک گفتمان عمومی است برای مطالبه‌گری ابتدا آموزش حداقلی جامعه را باید در نظر داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی بااشاره به اینکه وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبه اصولی کارهاست بیان کرد:گروه‌های مطالبه‌گری مردمی را باید از لحاظ کمی و کیفی تقویت کنید

وی با اشاره به اینکه با تقسیم بندی مناطق در بین گروه‌های مطالبه‌گری به نتیجه بهتری دست پیدا می‌کنیم خاطرنشان کرد: باید مطالبه‌گری به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان بااشاره به روند انتخاب دبیر ستاد گفت: دبیر جدید با توجه به برنامه تخصصی بهتر و آشنایی بیشتری که نسبت به بقیه به این حوزه داشت انتخاب شد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به لزوم فعال نگهداشتن ستاد گفت: کار اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کوچه و خیابان و تعامل هرچه بیشتر با مردم است.

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: مادامی که مسئولان دغدغه توجه به امر به معروف و نهی از منکر را نداشته باشند به نتیجه مطلوبی نمی‌رسیم.

حجت الاسلام یاسر مظاهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: امر به معروف حوزه‌های مختلفی دارد که یکی از حوزه‌های قابل توجه حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است

وی بااشاره به اینکه مردم ببینند مسئولان توجهی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر ندارند باعث از بین رفتن اعتماد در جامعه می‌شود گفت: وظیفه اصلی ما مطالبه‌گری و نظارت بر دستگاه‌هاست.

حجت الاسلام مظاهری بااشاره به دیدار اعضای ستاد با رهبر معظم انقلاب گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکرتنها با همکاری مردم می‌تواند به نتیجه بهتر برسد.

وی افزود: نقش مردم در این حوزه اساسی است و با همیاری و مشارکت مردم به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد.

دبیر سابق ستاد بااشاره به فعالیت‌های دوسال گذشته گفت: موفق شدیم ساختمان‌هارا تجهیز کنیم و برای هشت نفر اشتغال ایجاد کنیم.

وی از تفاهمنامه بین شهرداری و ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان و خانه مطبوعات خبر داد و بیان کرد: تفاهمنامه دیگری هم در حوزه فرهنگ‌سازی در حال انجام است.

حجت الاسلام مظاهری از تشکیل 80 گروه مطالبه‌گری در سطح استان خبر داد و گفت: حکم آن‌ها از تهران صادر شده و پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی ابلاغیه به دست گروه‌ها می‌رسد

دبیر سابق ستاد افزود: میثم صابریون از خانواده امر به معروف بوده و تسلط به کار دارد از بودن ایشان در این سمت بسیار خرسندیم.

دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز ضمن اشاره به برخی از ماموریت‌های ستاد گفت: اولویت حمایت حقوقی و قانونی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر است که این مطالبه را به جد پیگیری می‌کنیم.

میثم صابریون بااشاره به اینکه یکی دیگر از وظایف اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نظارت بر عملکرد دستگاهای اجرایی استان است گفت: با تمام توان برای تحقق ماموریت‌های ستاد تلاش خواهیم کرد.

شناسه خبر 53578