شناسه خبر:53588
1400/12/25 10:13:12

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار بهار با اشاره به اقدامات شهرداری این شهر در استقبال از نوروز، گفت: پاک‌سازی محله به محله از دهم اسفندماه آغاز شده و 20 محله برای این منظور درنظر گرفته شده است و از شهروندان بهاری درخواست می‌شود در پاک‌سازی پیاده‌رو‌ها کمک و همراهی کنند.

مهدی مجیدی در نشست با اصحاب رسانه اضافه کرد: شهرداری بهار با هدف بهبود سیمای شهری، نسبت به رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و وسایل تفریحی ورزشی، جداول و خط‌کشی خیابان‌ها، گل‌کاری فضای سبز، مرمت جدول‌گذاری و آسفالت و لکه‌گیری آسفالت به‌صورت محدود اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه نقاشی دیواری باعث از بین رفتن آلودگی بصری می‌شود، گفت: در راستای بهبود سیما و منظر شهری، پس از اطلاع‌رسانی و فراخوان به‌منظور نقاشی دیواری در شهر بهار، هفت نفر اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی طرح‌ها در کمیته تخصصی، سه نفر از نقاشان بومی مشغول به دیوارنگاری شدند و امیدواریم مردم فهیم بهار از چسباندن پوستر و اعلامیه روی این دیوارها خودداری کنند.

این مقام مسئول به نذر نهال برای آرامستان شهر بهار اشاره کرد و افزود: در پنجشنبه آخر سال خودروی حاوی نهال توت تزیینی و کاج برای فروش در آرامستان بهار مستقر می‌شود و مردم به‌جای خیرات خوراکی، هزینه‌ای برای خرید نهال بپردازند و برای اموات خود نهال غرس کنند؛ زیرا آثار آن تا سال‌ها باقی خواهد ماند و مأمورین شهرداری بهار آماده غرس نهال هستند.

وی تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری بهار 20 میلیارد تومان بوده که محقق شده است و درحال حاضر با 30 میلیارد تومان عملکرد سال جاری را به پایان می‌رسانیم و رشد درآمد نشان از کار و تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداری و اعتماد مردم دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: بودجه امسال شهرداری از محل عوارض و درآمد کوششی تأمین شده و مردم از تخفیفات مصوب شورای اسلامی شهر بهار استقبال کردند و بسیاری از املاک شهرداری که اجازه فروش داشتند، حفظ شد و فروخته نشد.

وی با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی، گفت: پارک خودروها در کوچه‌های کم‌عرض، ریختن نخاله در باکس‌های زباله و کنار خیابان‌ها، نحوه اتصال پساب به فاضلاب‌ها و آسیب رساندن به اموال عمومی از مصادیق نقض حقوق شهروندی است که مردم باید خود را در قبال بیت‌المال مسئول بدانند و درصورت هرگونه مشکل، با سامانه 125 تماس حاصل کنند.

این مقام مسئول از رونق بازارچه میوه و تره‌بار در حاشیه پارک لاله خبر داد و افزود: این بازارچه در راستای جلوگیری از سد معبر و کاهش تصادفات در حاشیه پارک لاله بهار مستقر است که مردم با مراجعه و خرید از آن‌ها می‌توانند نقش بسزایی در کاهش سد معبر داشته باشند.

وی از برگزاری جشنواره هفت‌سین در روز 25 اسفندماه خبر داد و گفت: جشنواره هفت‌سین به همت بانوان بهاری و با حضور پُرشور مردم در پارک لاله شهر بهار برگزار خواهد شد.

مجیدی به فراخوان اِلمان میدان امام خمینی شهر بهار اشاره و ابراز کرد: به‌منظور طراحی اِلمان، کف‌سازی و جداره میدان امام خمینی (ره) فراخوان صادر شد و با وجود اطلاع‌رسانی گسترده، تاکنون هیچ فردی طرحی به شهرداری ارائه نکرده است و امیدواریم هنرمندان مسئولیت‌پذیر شهر در این عرصه وارد شوند و پیشنهادات خود را به شهرداری ارائه کنند.

وی یکی از رویکردهای شهرداری بهار را رویدادمحوری دانست و گفت: حمایت از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و جشنواره‌های مختلف در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی انجام شده که بازخورد خوبی داشته است.

این مقام مسئول بر فرهنگ‌سازی اهالی رسانه تأکید کرد و افزود: حضور خانواده‌های بهاری در پارک‌های سطح شهر، فضا را برای افراد قانون‌شکن ناامن می‌کند و باعث رونق گرفتن فضاهای تفریحی و رغبت بیشتر شهروندان برای حضور در این اماکن می‌شود.

وی به خرید تجهیزات آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: شهرداری بهار فاقد تجهیزات «نجات از چاه» بود که برای خرید تجهیزات 100 میلیون تومان هزینه شد.

شناسه خبر 53588