شناسه خبر:53609
1400/12/26 09:26:55

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: توصیه اکید دارم مدیران اجرایی استان از اشراف و توانایی کارشناسانه دیوان محاسبات بهره بگیرند.

اسماعیل زارعی‌کوشا در نشست پایانی سال دیوان محاسبات استان کردستان اظهار کرد: به دنبال تقویت تعامل و همگرایی موجود دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های نظارتی در استان هستیم.

وی اضافه کرد: دیوان محاسبات فقط به‌منظور مقابله با فساد نیست بلکه همزمان به‌دنبال بهبود خدمت‌رسانی و عملکرد دستگاه‌هایی است که از بودجه بهره می‌گیرند.

استاندار کردستان از کارکنان دیوان محاسبات استان خواست به مدیران اجرایی کمک کنند و ادامه داد: نگاه مدیران هم به دیوان به‌عنوان مشاور امین و کارشناس باشد.

زارعی‌کوشا افزود: امیدواریم بهترین نوع تعامل را میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی شاهد باشیم و نتیجه آن کاهش فاصله از میانگین کشوری و رفع کمبودها و توسعه استان باشد.

وی با بیان اینکه دیوان جزو نهادهایی است که روز به‌روز مؤثرتر از گذشته حضور پیدا کرده است ادامه داد: دیوان با ارائه گزارش تفریق فضایی را ایجاد می‌کند که تصمیم‌گیری‌ها و هدف‌گذاری‌ها برای آینده با نگاه واقع‌بینانه‌ای صورت گیرد و نقاط ضعف دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی بهره می‌برند مشخص شود.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه فساد را باید ریشه‌کن کرد و نباید اشاعه داد گفت: گاهی دیده شده در میان مجریان مسابقه‌ بیان کشف فساد راه افتاده بود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه دولت و مجلس همراه و همسو بوده و در مقابل با فساد هم جدی هستند افزود: دولت با مظهر هر نوع فسادی مقابله می‌کند و دستگاه‌های نظارتی هم با رویکردی مؤثر و مردم محور در مقابل فساد عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فقط فساد مشکل‌ساز نیست اظهار کرد: بی‌مبالاتی و بی‌انضباطی در مدیریت هم می‌تواند تبعات مالی داشته و موجب ممانعت در توسعه استان شود.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس شاخص‌های مختلف استان می‌شود دید بسیاری از فرصت‌ها از بین رفته است ادامه داد: در دوره‌هایی که دولت اعتبارات خوبی داشت و بسیاری از استان‌ها تحول پیدا کردند کردستان بهره مناسبی نبرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین کشوری با فاصله زیاد پایین‌تر هستیم اضافه کرد: باید این کمبودها را جبران کنیم و بنا بر این است که حداقل به میانگین کشوری برسیم.

رئیس دیوان محاسبات استان کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه تأکید ما بر افزایش اشتغال و درآمد و معیشت مردم است گفت: از نظرات کارشناسی دیوان در بسیاری از موارد در مجلس استفاده شده است.

مجتبی مقیاسی افزود: دیوان محاسبات در استان مشکلات درمان و بهداشت، مشکلات کشاورزی و صنعت و مردم را به صورت جد رصد و بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه دیوان تلاش می‌کند مشکلات دستگاه‌ها را حل کرده و آن‌ها را به سمت کمک به کشاورزی و صنعت سوق دهد ادامه داد: وصول صحیح و به موقع درآمدهای استان در بخش‌های مختلف استان و فرارهای مالیاتی و درآمدهای گمرک را رصد می‌کنیم.

وی از استاندار کردستان خواست که در جلسات متعدد و جلساتی که موضوعات مالی و اقتصادی در آن مطرح است نماینده‌ای از دیوان محاسابات حضور داشته باشد.

شناسه خبر 53609