شناسه خبر:53631
1400/12/26 09:52:32

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از مهمترین اولویت‌ها دولت که در دستور کار بوده، خودکفائی در صنعت نشر و تولید کاغذ است. تلاش‌مان این است تا پایان سال 1401 تا 80 درصد به خودکفائی در حوزه کاغذ برسیم.

محمدمهدی اسماعیلی بیان کرد: دولت مردمی از ابتدا با وجود این‌که حوزه مطالبات مردم و مشکلات اقتصادی و معیشتی ایجاب می‌کرد که فضای دولت معطوف به حل این مشکلات شود، تلاش کرد تا پابه‌پای اقتصاد به فرهنگ و هنر هم توجه جدی شود و ار ابتدای دولت در این حوزه شاهد ارتقاء و تلاش چشمگیر در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: برای حوزه کتاب، فعالیت‌های متنوعی مدنظر قرار گرفته است که تلاش برای خود‌کفایی در صنعت نشر و تولید کاغذ در اولویت قرار دارد. تلاش‌مان این است تا پایان سال 1401 تا 80 درصد به خودکفائی در حوزه کاغذ برسیم. تلاش می‌کنیم همه کارهایی را که برای تولید ارزان نیاز است، انجام دهیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود شیوع کرونا، کار بزرگی که دولت مردمی انجام داد، تلاش برای تعطیل نشدن برنامه‌های فرهنگی بود. در این مدت، دو دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد که در دوره دوم یک‌میلیون و 331 هزار نسخه کتاب فروخته شد و این کتاب‌ها به‌صورت رایگان به 2975 روستا و 1265 شهر ارسال شدند که اتفاقی کم‌نظیر بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با تمهیدی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا دیده شده، ان‌شاءالله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1401 به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سه فعالیت‌ مهم فرهنگی دولت سیزدهم، گفت: در این چندماهه که از فعالیت دولت مردمی می‌گذرد، شاهد برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد و جشنواره شعر فجر بودیم و این سومین رویداد مهم فرهنگی است که با دقت و جدیت فراوان و داوری‌های علمی انجام شد.

 

شناسه خبر 53631