شناسه خبر:53708
1401/1/15 08:57:45
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان در شورای اداری بهار:

شورای فرهنگ عمومی دو سند فرهنگی و قرآنی استان را تدوین کرد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان با اشاره به تشکیل جلسات مستمر شورای فرهنگی عمومی استان، گفت: به همت استاندار و با توجه به اینکه نماینده ولی فقیه در استان برای شورای فرهنگ عمومی استان دبیرخانه ویژه تعریف کرده‌اند، این شورا قوت گرفته و شورای فرهنگ عمومی موفق شد دو سند مهم استان را تدوین و آماده‌سازی کند که شامل سند فرهنگی استان و سند فعالیت‌های قرآنی استان است.

مسلم مخفی در شورای اداری شهرستان بهار گفت: درصورتی که خواهان حکمرانی اسلامی و ایجاد شبیه‌ترین دولت‌ها به دولت کریمه هستیم، باید در انتصابات و رفتارها توجه کنیم؛ افرادی را به‌کار گیریم که اهل ایمان و اسلام باشند، نفاق و دورویی در دولت کریمه جایی ندارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری دولت سیزدهم را دولتی متفاوت از دولت قبل برشمرد که وظیفه افراد دارای مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم چرخش گفتمانی دارد و اقدامات دولت مبتنی بر تکریم مردم و روحیه جهادی، توجه به توان داخلی و مرعوب نشدن در برابر دشمنان است و سفرهای استانی رئیس‌جمهور و دیدار با مردم و اقدام برای حل مشکلات بیانگر این موضوع است.

مخفی با بیان اینکه مدیریت پشت میزی و ویدئوکنفرانسی اثری ندارد، تصریح کرد: استان همدان کارگاه کار و تلاش است و روز جمعه در این استان روز تعطیل دولت نیست؛ دولت پُرتحرک و عمل‌کننده و امیدآفرین است و تمامی جلسات مهم ازجمله تنظیم بازار به ریاست استاندار برگزار می‌شود. یکی از دلایل آرام بودن بازار در شب عید، به‌دلیل مدیریت مطلوب بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 70 تغییر مدیریتی در استان همدان صورت گرفته است که به‌صورت صددرصدی از مدیران بومی استفاده شده تا مطالبه مردم پاسخ داده شود، این درحالی است که در سالیان گذشته بی‌توجهی به سرمایه‌های انسانی استان، موجب آزار مردم شده بود و هم‌اکنون با استفاده از ظرفیت داخل استان و مدیران مستعد، مدیریت استان در دست فرزندان بومی استان همدان است.

وی ابراز کرد: گفتمان غالب در استان، گفتمان خدمت و حرکت جهادی و حول محور وحدت است و تفرقه در استان همدان جایی ندارد.

مخفی با اشاره به تشکیل جلسات مستمر شورای فرهنگی عمومی استان، گفت: به همت استاندار و با توجه به اینکه نماینده ولی فقیه در استان برای شورای فرهنگ عمومی استان دبیرخانه ویژه تعریف کرده‌اند، این شورا قوت گرفته و شورای فرهنگ عمومی موفق شد دو سند مهم استان را تدوین و آماده‌سازی کند که شامل سند فرهنگی استان و سند فعالیت‌های قرآنی استان است که درصورت اجرایی شدن اتفاقات خوبی در استان رقم خواهد خورد.

وی افزود: راهیان نور، حرکت ارزشمند فرهنگی مورد تأکید مقام معظم رهبری است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب راهیان نور صورت می‌گیرد و امسال نگاه ویژه‌ای در بحث راهیان‌ نور و اختصاص بودجه لازم و پایه کار بودن مدیران برای آماده کردن اردوگاه انجام شد.

امام‌جمعه بهار نیز با بیان این مطلب که خوان الهی در ماه مبارک رمضان برای کسانی که خود را آماده بهره‌گیری کردند گسترده است و درصورت استفاده نکردن از این رحمت الهی چیزی جز خسران و بدبختی برای آدمی به دنبال ندارد، گفت: درصورت داشتن علم و معرفت می‌توان از رحمت الهی بهره گرفت.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده اضافه کرد: مسئولیتی که بر گردن افراد گذاشته می‌شود، تکلیف بسیار سنگینی بوده و امانتی است که باید در راه خدمت‌گزاری از آن استفاده کرد.

وی اظهار کرد: حرکت در مسیر بندگی و چارچوب دین و توسل به خداوند و ائمه اطهار، موجب رضایت خداوند و مؤمنین می‌شود و در آن صورت، عنایات خداوند سرازیر خواهد شد.

فرماندار بهار نیز با تأکید بر اقامه نماز در ادارات، گفت: کارگزاران نظام اسلامی باید حرکات، رفتار و نگرش متناسب با ویژگی‌ها و خصوصیات انقلاب اسلامی داشته باشند و در تراز انقلاب اسلامی باشند که یکی از مهم‌ترین موضوعات توجه به نماز است.

روح‌اله نباتی با اشاره به اقدامات دولت در ایام نوروز، گفت: در راستای امیدآفرینی، اقدامات شایسته دولت باید برای مردم بازگو شود؛ همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای فراهم کردن امکانات برای داشتن عید راحت و خوب تلاش کردند. شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، صمت، سازمان تعاون روستایی، تعزیرات‌ حکومتی و هلال‌احمر اقدامات مناسبی انجام دادند.

وی رساندن کالاهای اساسی مثل برنج، شکر، میوه، مرغ منجمد تا روستاهای دوردست را از اقدامات برشمرد و افزود: زحمت مضاعفی در راستای به تعادل رساندن بازار توسط دولت کشیده شده و خدمت به مردم با اولویت محرومین و مستضعفین و اقشار کم‌برخوردار در دستور کار دولت انقلابی قرار دارد؛ همه مجموعه باید با روحیه قوی، کار جهادی و انگیزه انقلابی، امید را در دل مردم زنده کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدواری، خاصیت تغییر و تحول است و هر تغییری که اتفاق می‌افتد، عده‌ای امیدوارم می‌شوند و با تغییر دولت امید مردم بیش از گذشته تقویت شد.

نباتی افزود: تلاش شبانه‌روزی و دلسوزی برای مردم با روحیه جهادی محقق می‌شود و ساکن بودن مدیران در شهرستان زمینه‌ساز خدمات شبانه‌روزی مسئولان است که از بخشداران، معاونین و مسئولین تقاضا می‌شود در اسرع وقت در شهرستان بهار ساکن شوند تا پاسخگویی بهتر و به‌صورت شبانه‌روزی انجام شود؛ زیرا پذیرش مسئولیت با پذیرفتن پیش‌فرض سکونت صورت گرفته است.

وی با تأکید بر انگیزه انقلابی، گفت: اگر ما در تراز انقلاب نباشیم، نمی‌توانیم در این منظومه فعالیت کنیم و باید شکاف بین مردم و مسئولین و فاصله وضع موجود تا انتظار مردم با کار جهادی پُر شود؛ زیرا منابع محدود و انتظارات بالا است.

این مقام مسئول از ستاد خدمات نوروزی، شهرداران، شوراهای اسلامی شهر و روستا، هلال‌احمر، پلیس، راهور، کادر درمان و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تلاش در ایام نوروز تقدیر کرد و افزود: نورپردازی در سطح شهر بهار و نصب اِلمان‌های نوروزی و پاکیزگی شهرها و روستاها در بین مسافران بازتاب مثبتی داشت.

وی با تأکید بر تلاش در راستای تحقق شعار امسال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، گفت: خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌های اشتغال‌آفرینی و تولید دانش‌بنیان است که از همه دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم خلاقیت و نوآوری و توجه به تولید دانش‌بنیان را مورد توجه قرار دهند تا وظیفه خود را در عینیت بخشیدن به شعار سال تحقق بخشند.

در پایان از زحمات علی‌اکبر سلطانی‌راد، محمد سلطانی ابراهیمیان و مجید ساغرچی تقدیر و رضا نصرتی‌مطلوب به‌عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بهار، سیدعلی حسینی به‌عنوان بخشدار مرکزی بهار و حمید میرزایی به‌عنوان بخشدار لالجین معرفی شدند.

شناسه خبر 53708