شناسه خبر:53750
1401/1/16 08:53:58

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: شکارچی یک راس قوچ ارمنی در منطقه شراء شهر همدان با رای قاضی به تحمل 9 ماه حبس و پرداخت 250 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مجید شعبانلو روز دوشنبه افزود: یک جوان اقدام به شکار یک سر قوچ ارمنی و سلاخی آن کرده بود که سر، پا، پوست و لاشه این گونه از منزل شکارچی کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: این متخلف برای چهارمین بار است که اقدام به شکار غیرمجاز می‌کند و سابقه زندانی شدن به علت شکار غیرمجاز در پرونده او موجود است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان همچنین از محکومیت 2 شکارچی خرگوش خبرداد و گفت: این افراد اقدام به شکار پنج سر خرگوش وحشی در قهاوند از توابع همدان کرده بودند که به پرداخت 81 میلیون و 500 هزار ریال جریمه و ضرر و زیان محکوم شدند.

شعبانلو یادآوری کرد: بهار سال گذشته 2 شکارچی غیر بومی در قهاوند شهرستان همدان اقدام به شکار خرگوش کردند که با گزارش مردمی، مراتب به اطلاع یگان حفاظت محیط زیست استان همدان رسید.

وی ادامه داد: با بررسی موضوع 2 نفر دستگیر و لاشه پنج سر خرگوش وحشی به همراه یک قبضه سلاح ساچمه زنی و چند گلوله ساچمه ای کشف و پرونده قضایی تشکیل شد و 50 میلیون ریال محکومیت برای هر 2 نفر و 31 میلیون و 500 هزار ریال ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست توسط دادگاه تایید و از متخلفان دریافت شد.

شناسه خبر 53750