شناسه خبر:53757
1401/1/16 09:05:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: 29 هزار و 637 مسافر نوروزی در طول تعطیلات نوروز 1401 در مراکز و پایگاه‌های اقامتی ستاد اسکان فرهنگیان این استان پذیرش و اسکان داده شدند.

محمود نقوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر همین اساس آمار اسکان تعداد خانوارها در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان استان همدان به هفت هزار و 481 خانوار رسید.

وی با بیان اینکه در این مدت 50 هزار و 383 هزار نفرروز در 6 هزار و 936 اتاق اسکان داده شدند، اظهار کرد: در نوروز امسال کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفت تا با ارائه خدمات بهتر به میهمانان نوروزی، موجب رضایت‌ آن‌ها شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با قدردانی از دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی ستادهای اسکان فرهنگیان در سراسر استان، تصریح کرد: از تجربه نوروز امسال در برنامه‌های آتی ستاد اسکان فرهنگیان به‌ویژه در فصل تابستان برای ارتقای سطح کیفی برنامه‌های این ستاد استفاده می‌شود.

نقوی خاطرنشان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس از اولویت‌های ستاد خدمات سفر نوروزی آموزش‌وپرورش استان همدان بود که به همین منظور چند گروه نظارتی به شهرستان‌ها، نواحی و مناطق اعزام شدند.

وی تصریح کرد: 119 مدرسه در قالب یک‌هزار و 92 اتاق به‌عنوان مراکز اسکان موقت مسافران نوروزی استان در سال 1401 آماده و تجهیز شده بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه امسال 22 پایگاه در همه مراکز آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و نواحی آموزش‌وپرورش استان همدان به‌عنوان ستاد اسکان مسافران ایجاد و فعال شد، افزود: 6 خانه معلم و مراکز آموزشی و رفاهی استان به‌صورت دائمی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آماده پذیرش و اسکان فرهنگیان است.

وی اظهار کرد: 239 نفر از همکاران فرهنگی در پایگاه‌های اسکان آموزش‌وپرورش مستقر شدند و از 28 اسفندماه تا 14 فروردین‌ماه به گردشگران (فرهنگی) نوروزی خدمات ارائه کردند.

نقوی تصریح کرد: همه‌گیری ویروس کرونا طی دو سال گذشته موجب تعطیلی ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان شده بود که نوروز 1401 با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، فرهنگیان سراسر کشور توانستند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از امکانات اقامتی موجود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های موجود در استان همدان برای اسکان مناسب و رفاه میهمانان فرهنگی در ایام نوروز و همچنین فصل تابستان استفاده می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم فضایی فراهم شود تا فرهنگیانی که به همدان سفر می‌کنند، با اطمینان خاطر از مراکز دیدنی و جذاب این استان بازدید کنند.

شناسه خبر 53757