شناسه خبر:53807
1401/1/17 09:07:25

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: محیط‌زیست و صنعت از ارکان اصلی توسعه به‌شمار می‌روند که همراهی و هماهنگی آن‌ها منجر به توسعه و پیشرفت استان می‌شود.

«فرزاد تیموری» روز سه‌شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط‌زیست استان همدان افزود: هم‌اینک تعامل، هفکری و همراهی خوبی را بین حوزه صنعت و فعالان صنعتی با محیط‌زیست استان شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: موضوع محیط‌زیست از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید نگاهی جدی به ملاحظات زیست‌محیطی در اجرای طرح‌ها داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان افزود: هر صنعتی که ایجاد می‌شود، ارتباط مستقیمی با محیط‌زیست و قوانین مربوط به آن دارد؛ به‌نحوی که درصورت عملکرد سختگیرانه محیط‌زیست، توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل سابق حفاظت محیط‌زیست استان همدان نیز در این آیین گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سیستم آموزشی در دو سال گذشته، این مجموعه حضور فعالی در زمینه نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست داشت.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی با بیان اینکه امروزه محیط‌زیست دیگر یک مسئله تجملاتی نیست، افزود: راه‌اندازی ایستگاه‌های پایش هوا یکی از دغدغه‌های مهم مردم همدان بود که با اقدامات مؤثر این دغدغه رفع شد.

وی رشد 60 درصدی اعتبارات عمرانی محیط‌زیست استان همدان، تأمین اعتبار مورد نیاز برای مقابله با خشک‌سالی و تدابیر لازم برای مواجهه با بیماری آنفلوآنزای پرندگان را از اقدامات مؤثر انجام‌شده در سال‌های اخیر برشمرد.

مدیرکل سابق حفاظت محیط‌زیست استان همدان اضافه کرد: موضوع تالاب آق‌گل ملایر و طرح مدیریت آن برای مجموعه محیط‌زیست استان همدان بسیار با اهمیت بود که طرح آن در گام نخست به‌صورت کلی به تصویب رسیده است.

در این آیین با تقدیر از خدمات «محسن جعفری‌نژاد بسطامی»، مریم محمدی به‌عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط‌زیست استان همدان معرفی شد.

شناسه خبر 53807