شناسه خبر:53815
1401/1/17 09:17:49
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد:

ارائه خدمات به 35 اُتیسمی کرمانشاهی در مرکز حس پنهان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از ارائه خدمات به 35 اُتیسمی کرمانشاهی در مرکز حس پنهان خبر داد.

نیلوفر اختیاری اظهار کرد: فرد اُتیسمی در حیطه ارتباطی، اجتماعی و رفتاری دارای مجموعه علائمی است که باعث می‌شود فرد نیازمند گستره‌ای از خدمات و حمایت‌ها از جانب متخصصان مختلف ازجمله کاردرمان‌ها و گفتاردرمان‌ها باشد.

وی افزود: در این راستا افزایش آگاهی عمومی درخصوص اختلال طیف اُتیسم و آگاه کردن خانواده‌ها دارای اختلال طیف اُتیسم درخصوص این اختلالات و آموزش مربیان مرکز از طریق تهیه بروشور و ارائه مطالب، راه‌اندازی سایت اینترنتی و ارتباط با رسانه‌های گروهی کارهای پیشنهادی است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه یک مرکز حمایتی توانبخشی با عنوان حس پنهان در سال 94 با هدف آموزش و توانبخشی برای کودکان سنین 2 الی 18 سال راه‌اندازی شده است.

وی گفت: این مرکز با ظرفیت اسمی 50 نفر درحال فعالیت است که 35 نفر از آنان از خدمات یارانه بهزیستی بهره‌مند هستند.

اختیاری افزود: این افراد با کمیسیون پزشکی تشخیص و تعیین شدت و نوع معلولیت و با ارائه گواهی روانپزشک و تأیید پایگاه غربالگری با اجرای آزمون تشخیص در محدوده سنی 2 تا 18 سال در مرکز پذیرش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز خدمات هنری ازجمله موسیقی، نقاشی، رباتیک و نمایش عروسکی، خدمات توانبخشی و روان‌شناسی گروهی ازجمله بازی‌درمانی، رفتاردرمانی، کاردرمانی و گفتاردرمانی و خدمات آموزشی ازجمله مهارت‌های پیش‌دبستانی و آماده‌سازی برای ورود به مدرسه و آموزش والدین نیز ارائه می‌شود.

اختیاری بیان کرد: تاکنون بیش از 300 نفر دارای اختلال طیف اُتیسم در استان کرمانشاه شناسایی شده که متأسفانه به‌دلیل عدم همکاری و امتنان خانواده‌ها از پذیرش مشکل کودک خود، تنها برای 50 نفر در استان پرونده تشکیل شده است.

شناسه خبر 53815