شناسه خبر:53822
1401/1/17 09:26:51
رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

شهرداری حمل‌ونقل عمومی را تقویت کند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر تقویت حمل‌ونقل عمومی تأکید کرد و گفت: با نزدیک شدن به فصل تابستان و حضور گردشگران، درصورت عدم چاره‌اندیشی در بحث ترافیک، مشکلاتی ایجاد شده و شهروندان نیز از این موضوع آزرده‌خاطر خواهند شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمود مسگریان در نخستین جلسه صحن علنی شورا که با دیدار نوروزی شهردار، معاونان شهردار و مدیران مناطق با اعضای شورا برگزار شد، ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، اظهار کرد: امید است با تلاش، همدلی، پشتکار، ارتباط مؤثر، تعامل و یگانگی بیشتر در مسیر تحقق اهداف برای تسهیل امور مردم گام برداریم.

مسگریان با بیان اینکه ماه پُربرکت رمضان می‌تواند در بُعد شخصی و اجتماعی اثرگذار باشد، گفت: امید است بتوانیم با توان تخصصی و پیشنهادهای اعضا، مشاوران و کارشناسان در کمیسیون‌ها، اهداف پیش‌بینی‌شده در شورای ششم را محقق کنیم.

وی بیان کرد: توجه به بخش سرمایه‌گذاری و دستیابی به درآمد پایدار شهری ازجمله اهداف تعیین‌شده در این دوره شورا بوده و باید در این راستا گام برداریم.

این مقام مسئول با اشاره به پیش‌بینی تخصیص اعتبار از سوی وزارت کشور به‌منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی، تصریح کرد: قرار بر تأمین 80 درصد اعتبار از سوی وزارت کشور و 20 درصد از سوی شهرداری بوده که در این راستا تهیه 21 دستگاه اتوبوس درون‌شهری پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: با عملکرد خود باید رضایت‌مندی مردم از نظام و ظرفیت‌های اجتماعی را بالا ببریم که این مهم جز با پشتکار، تعامل و توجه به اهداف، محقق نخواهد شد.

مسگریان با بیان اینکه در بحث درآمدها، درآمدهای پایدار، مباحث فرهنگی، اجتماعی و گردشگری نیز گام‌هایی از سوی شهرداری برداشته شود، خاطرنشان کرد: این موارد باید برای مردم ملموس باشد و این مهم با حمایت شورا محقق خواهد شد.

وی با تقدیر از بدنه شهرداری در همراهی با شهردار در مدیریت شهر، یادآور شد: بدنه شهرداری بدون نگاه گروهی، وظایف خود را انجام داده و تنها رضایت مردم مورد توجه آن‌ها بوده و خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: امید است گام‌های شورای ششم نیز در راستای تحقق شعار سال باشد.

   کاوسی‌امید: خزانه‌داری مرکزی از فروردین‌ماه عملیاتی شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان چند نکته به شهردار، معاونان شهردار و مدیران مناطق، گفت: تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین موارد قابل توجه بوده و مدیران برای اقدامی به‌عنوان کار تحولی، اتاق خود را در دسترس‌ترین بخش مجموعه برای ارباب رجوع قرار دهند.

اکبر کاوسی‌امید بیان کرد: عزت شهروندان این نیست که چهار طبقه را برای دیدار با مدیر بالا بروند و درنهایت نیز یک جواب منفی بشنوند.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه نباید به‌گونه‌ای باشد که شهروندان برای دیدار مدیران دائم با در بسته مواجه باشند، افزود: بحث میز خدمت با تحقق شهرداری الکترونیک آغاز شده، اما باید میز خدمت واقعی باشد.

وی با بیان اینکه میز خدمت دارای مصوبه بوده و شهرداری اجرای آن را شروع کرده است، تصریح کرد: این مهم باید با نظارت مدیر منطقه به‌طور دقیق اجرا شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: برای مشخص شدن جایگاه میز خدمت و تکریم ارباب رجوع، مدیر منطقه نیز روزانه چند ساعت در این جایگاه حضور داشته باشد.

کاوسی‌امید با بیان اینکه تأکید بیش از 90 درصد اعضای شورا بر اجرای خزانه‌داری بوده است، خاطرنشان کرد: در سیاست‌ها و تبصره‌های ابلاغی بودجه نیز بر این مهم تأکید شده و به‌جد پیگیر عملیاتی شدن آن از فروردین‌ماه هستیم.

وی با اشاره به بیان نکات مثبت خزانه‌داری از سوی معاون مالی شهردار تهران، یادآور شد: با توجه به تجربه شهرداری تهران در این خصوص، نگرانی در مورد مشکلات احتمالی وجود ندارد و به‌صورت هفتگی عملیاتی شدن خزانه‌داری را بررسی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: کارراهه کارکنان شهرداری با توجه به درجه اهمیت آن در مشخص شدن مسیر کارکنان باید ابلاغ و کمیته انتصابات نیز به‌صورت مستمر تشکیل شود.

   شهابی‌نیا: اقدامات شهرداری به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌دهد، اما بسیاری از آن‌ها دیده نمی‌شود؛ ازجمله اینکه بسیاری از اقداماتی که برعهده سایر نهادها و ارگان‌ها است، شهرداری انجام می‌دهد و این جای تقدیر دارد.

سعید شهابی‌نیا اضافه کرد: با وجود انجام اقدامات گسترده و موفقیت‌ها در شهرداری، متأسفانه خدمات مدیریت شهری به‌خوبی به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌شود و باید این موضوع مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خوب همکاران در شهرداری انتظار می‌رود در سال جدید تحول جدی در ارائه خدمات رخ دهد. انشاالله با راه‌اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی این اقدامات برای مردم ملموس باشد.

   بادامی‌نجات: خدمات شهرداری مبتنی بر دانش‌بنیان باشد

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ضمن تبریک سال نو و قبولی طاعات، گفت: وزارت کشور تسهیلاتی را برای خرید اتوبوس‌های شهری در اختیار شهرداری‌ها گذاشته که لازم است شهرداری همدان درخصوص اقدامات خود برای جذب این تسهیلات، گزارشی را به شورا ارائه دهد.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه سال جاری سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: تقاضا دارم در معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری نیز مدیریت و ارائه خدمت مبتنی بر دانش باشد.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه در بخش‌های مختلف شهرداری می‌تواند مدیریت و ارائه خدمت را با فناوری تلفیق کنند، گفت: باید شهرداری به سمتی برود که ارائه خدمت به شهروندان سهل‌الوصول باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: فناوری پیشرفت داشته و انتظار می‌رود خدمات و دیگر اقدامات شهرداری در قالب کارت شهروندی در بحث پرداخت‌های خُرد و اپلیکیشن‌ها به شهروندان ارائه شود.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه باید برنامه اصلی بر محور فناوری در شهرداری باشد، افزود: درصورت تحقق این امر حتی نیاز به ایجاد میز خدمت نیز نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگ‌سرای کسب‌وکار کاهش پیدا کرده، تصریح کرد: با توجه به این موضوع برنامه‌های حوزه‌های کسب‌وکار ابتر مانده است که باید فرهنگ‌سراها به سمت فعالیت در حوزه کسب‌وکار پیش بروند.

   علی‌اکبر نظری: شهرداری باید مردم‌محور باشد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خداوند متعال در 13 بخش از قرآن کریم بحث یزکیهم را متذکر شده است که با توجه به این آیه‌ها تزکیه را باید ملاک عمل قرار دهیم، گفت: شهرداری باید مردم‌محور باشد و براساس این محوریت حرکت کند؛ بر این اساس می‌طلبد بسیاری از دیوار‌هایی را که بین مدیران و مردم کشیده شده، برداریم.

علی‌اکبر نظری با تأکید بر تکریم ارباب رجوع، اظهار کرد: درب اتاق مدیران باید به روی ارباب رجوع باز باشد، چراکه افزایش ارتباط مردم با مسئولین کاهش مشکلات مدیریت شهری را به دنبال دارد و همچنین متعاقب آن شهرداری مشکلات بودجه را نخواهد داشت.

نظری با بیان اینکه شهرداری باید در برخورد با ساخت‌وسازهای غیر مجاز از برخوردهای دوگانه بپرهیزد، اضافه کرد: در بحث ساخت‌وسازها در شهرداری‌ها بارها مشاهده می‌شود که در برخورد با مردم دوگانه عمل می‌شود و این زیبنده شهر و شهرداری همدان نیست.

وی خطاب به مدیران شهرداری تأکید کرد: مدیران باید بر مجموعه و زیردستان خود به نظارت داشته باشند؛ چراکه آن‌ها مسئول بوده و باید پاسخگوی عملکرد مجموعه خود باشند، اما این به آن معنی نیست که با مجموعه برخورد نامناسبی صورت پذیرد، چراکه تعامل مدیران با زیرمجموعه خود باعث ایجاد انگیزه و پیشرفت امور خواهد شد.

   حیدری: تعطیلی پروژه پُل سردار شهید همدانی در این شرایط مطلوب آب‌وهوایی پذیرفتنی نیست

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ضمن تبریک سال نو، به نرخ‌گذاری ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین‌بار نرخ‌نامه حمل‌ونقل عمومی در روزهای ابتدایی سال ابلاغ و روی خودروها نصب شده است که این اقدام بهبود شرایط را نسبت به سال‌های گذشته به دنبال دارد.

مهدی حیدری با بیان اینکه ارائه نرخ‌نامه حمل‌ونقل عمومی در وقت قانونی از وظایف شورا بود که انجام شد، اضافه کرد: این اقدام به همت شورا و شهرداری به‌موقع صورت گرفت و به جای تقدیر دارد.

حیدری همچنین به مصوبه طرح شهاب در زمینه شفاف‌سازی اقدامات شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: شفاف‌سازی از وظایف مدیریت شهری است و طبق مصوبه باید به آن عمل شود و در این راستا شورا می‌تواند پیشگام شود.

وی همچنین با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، اضافه کرد: خدمت‌رسانی در مجموعه مدیریت شهری به شهروندان خدمت بابرکتی است که باید قدردان آن باشیم؛ اما متأسفانه می‌گویند بخش عمده‌ای از نارضایتی‌ها مربوط به شهرداری‌ها بوده که دلیل آن ساختار فعلی آن است.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته در حوزه عمرانی اقدامات خوبی حاصل شده است، اما به هیچ عنوان کافی نیست؛ امیدواریم در سال جدید با ریل‌گذاری بهتر بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

حیدری به تعطیلی پروژه سردار شهید همدانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: همدان درحال حاضر در شرایط آب‌وهوایی خوب و مساعد کاری قرار دارد، اما جای سؤال است که چرا باید پروژه به این مهمی که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تعطیل شود؟

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه اولویت‌های شهرداری باید مشخص باشد، اضافه کرد: در شرایط سخت و محدودیت منابع اولویت‌بندی مهم‌ترین مقوله در پاسخگویی به مطالبات خواهد بود.

وی در ادامه بر استفاده از فناوری نوین در ترمیم آسفالت معابر، مطالعات امکان‌سنجی و شفافیت در امور اجرای مصوبه طرح شهاب تأکید کرد و یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که پرداخت حقوق کارکنان شهرداری نخستین دغدغه مدیریت شهری نباشد و تصمیم‌ها به‌درستی گرفته شود.

   شهردار: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اصلی شهرداری در سال جدید

شهردار همدان نیز در این جلسه با تبریک فرا رسیدن سال نو و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، گفت: با همت مجموعه شهرداری سال گذشته را با تمام فرازونشیب‌ها با سربلندی پشت سر گذاشتیم.

سیدمسعود حسینی اضافه کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر یک تیم مدیریت شهری است که در کنار هم در راستای خدمت‌رسانی به مردم حرکت می‌کنند.

حسینی افزود: اولویت اصلی شهرداری در سال جدید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است که در سال گذشته نیز این موضوع در دستور کار ما قرار داشت و برای سال 1401 پروژه‌های جدیدی نیز تعریف شده که نویدبخش سال خوب برای شهر همدان است.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، یادآور شد: با توجه به شعار سال پروژه‌های جدید بحث اشتغال‌زایی را نیز به همراه خواهد داشت.

شهردار همدان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز تلاش زیادی صورت گرفته است، افزود: خزانه‌داری کل نیز جزء برنامه‌های شهرداری است که عملیات اجرایی آن با همراهی همه مدیران در سال گذشته آغاز شد.

حسینی با اعلام اینکه کمیته انتصابات نیز تشکیل خواهد شد، یادآور شد: تمامی عزل و نصب‌های مدیران شهرداری با مسئولیت بنده صورت گرفته و خارج از مباحث گروه‌گرایی بوده است.

شناسه خبر 53822