شناسه خبر:53862
1401/1/18 09:13:45

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف 16 تُن کود شیمیایی احتکارشده در عملیات پلیس آگاهی شهرستان کمیجان و پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

سردار حسن مفخمی‌شهرستانی اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی در انجام بررسی و تحقیقات خود از تردد یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل کود شیمیایی مطلع شده و بلافاصله برنامه‌ریزی لازم را برای شناسایی و توقیف آن آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: سرانجام این خودرو شناسایی و در یکی از محورهای مواصلاتی استان متوقف و در بازرسی از آن دو تُن و 500 کیلوگرم کود شیمیایی، فاقد هرگونه مدارک معتبر کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در بازجویی‌های فنی انجام‌شده از راننده خودروی توقیفی، هنگامی که مشخص شد وی کودهای شیمیایی کشف‌شده را از انبار برادرش در یکی از روستاهای شهرستان کمیجان بارگیری کرده است، تحقیقات لازم برای شناسایی محل دپوی کودهای شیمیایی در دستور کار مأموران قرار گرفت.

مفخمی‌شهرستانی تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان کمیجان نیز در ادامه با انجام عملیاتی موفق شدند ضمن شناسایی محل دپوی کودهای شیمیایی، با هماهنگی با دستگاه قضائی در بازرسی از این محل 13 تُن و 500 کیلوگرم کود شیمیایی را کشف کنند.

وی با تأکید بر تداوم طرح‌های عملیاتی ویژه پلیس در مبارزه با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران کالا به‌منظور برقراری امنیت اقتصادی، افزود: متهمان دستگیرشده در این عملیات‌ پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

شناسه خبر 53862