شناسه خبر:53864
1401/1/18 09:16:05

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در ایلام گفت: تکمیل طرح سامانه گرمسیری برای استان ایلام حیاتی است.

حسن بهرام‌نیا در دیدار با مجری طرح سامانه گرمسیری با عنوان این مطلب که تکمیل طرح سامانه گرمسیری برای استان ایلام حیاتی است، افزود: تکمیل و بهره‌برداری از طرح سامانه گرمسیری برای توسعه صادرات کشاورزی استان بسیار ضروری است و باید روند انجام این پروژه تسریع یابد.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از سامانه گرمسیری موجب تحول در حوزه کشاورزی استان خواهد شد و ضمن اینکه ایلام را در ریل توسعه قرار می‌دهد باعث اشتغال‌زایی و رونق تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

استاندار ایلام نقش سامانه گرمسیری را در توسعه و اشتغال استان بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: استان ایلام در حوزه آب و خاک و کشاورزی مستعد است و توجه و سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار ضروری است.

بهرام‌نیا در ادامه گفت: لازم است در جهت به‌کارگیری نیروی انسانی بومی در طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان از طریق فنی و حرفه‌ای استان موضوع مهارت‌آموزی مرتبط دنبال شود.

در این نشست که معاون امور عمرانی استاندار نیز حضور داشت، مجری طرح سامانه گرمسیری در ابتدا گزارشی از روند پروژه ارائه داد و در پایان مقرر شد پیگیری لازم برای تسریع در تکمیل این پروژه مهم انجام شود و در آینده نزدیک از این طرح بازدید به عمل آید.

شناسه خبر 53864