شناسه خبر:53868
1401/1/18 09:21:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تلاش در راستای به ثمر رساندن و بهره‌برداری از پروژه‌های آغاز شده در سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین اولویت‌های هدف‌گذاری شده این اداره کل برای سال جاری است.

عرفان مرادی با اشاره به ساخت و بهره‌برداری از 60 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در سال گذشته اظهار کرد: گام‌های بلندی در راستای بهبود وضعیت حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان برداشته شده که ازجمله آن‌ها، ایجاد تحرک و شتاب مناسب به‌منظور ارتقای برخورداری از میزان سطح بزرگراه و راه اصلی است.

وی افزود: تعیین تکلیف و ادامه عملیات اجرایی قطعات بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب، عملیات اجرایی چهارخطه گردنه صلوات‌آباد- سنندج و پیشرفت بیشتر از 85 درصد پروژه در طول سال گذشته، ایجاد تحرک در تکمیل باند دوم بیجار- دیواندره و اجرای چهارخطه سقز به بانه ازجمله پروژه‌هایی است که امسال نیز تلاش می‌شود با همت مضاعف و جذب اعتبارات لازم نسبت به ادامه عملیات اجرایی این پروژه‌ها با شدت و جدیت بیشتری کار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به راه‌های اصلی، بهره‌برداری از پروژه سنندج- مریوان، واریانت تیژتیژ- گاران، پروژه بیجار- همدان، کامیاران- سروآباد- مریوان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: برای امسال، هدف‌گذاری این اداره کل در این زمینه سرعت‌بخشی و تلاش حداکثری در بهره‌برداری و پیشرفت مناسب فیزیکی پروژه‌های مورد نظر و در حال اجرای استان است.

مرادی اضافه کرد: در بحث راه نیز کارهای بزرگی آغاز شده و یکی از اهداف تعیین‌شده در سال جدید تلاش در راستای جذب و تأمین اعتبار لازم به‌منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران است، ضمن اینکه نظارت جدی بر ساخت و سازهای استان انجام خواهد شد.

وی به حوزه املاک و حقوقی نیز اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از کارهایی که سال گذشته با جدیت دنبال آن بودیم، بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی بود و اقدامات مناسبی انجام شد که این مورد امسال نیز با جدیت و هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برنامه سنددار کردن اراضی ملی گفت: سنددار کردن اراضی ملی در استان کردستان به‌منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو ازجمله اقداماتی است که از اولویت‌های هدف‌گذاری شده به‌شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پیگیری مسائل حوزه شهرسازی ازجمله تصویب طرح‌های تفصیلی و ناحیه‌ای، جلسات کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی، کمیسیون ماده 5، اطلاع‌رسانی مصوبات کمیسیون سیما و منظر و تصمیم‌گیری‌های لازم به منظور بهبود فضای شهری از دیگر اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان 6 هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و 900 کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل 325 کیلومتر بزرگراه، 888 کیلومتر اصلی و 700 کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

شناسه خبر 53868