شناسه خبر:53935
1401/1/20 09:42:05

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار تویسرکان از ثبت‌نام 4 هزار و 500 نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: 24 هکتار زمین به منظور ساخت مسکن در شهرستان تامین کردیم.

حسین افشاری در نخستین جلسه شورای اداری سال جدید دو پیش‌فرض مهم در موفقیت هر نهاد را انسجام و هماهنگی برنامه‌ای و مدیریتی دانست و اظهار کرد: ضرر نبود برنامه‌ای منسجم غیر قابل جبران است برهمین اساس برنامه‌ای راهبردی و درست با اولویت مسائل و ضرورت‌های پیش‌ رو د شهرستان با استفاده از خرد جمعی تدوین شد و به تایید استانداری نیز رسید.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در شهرستان براساس این برنامه که قبل از آغاز سال جدید به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده، پیش برویم افزود: همه باید با هدف رشد و توسعه همه‌جانبه شهرستان بر تحقق این اهداف تعیین شده بر مبنای قانون تلاش مضاعف را سرلوحه کار قرار دهیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تاکید بر انسجام مدیریتی در حوزه‌های مختلف مدیریتی در دستگاه‌های عامل شهرستان تاکید کرد: نبود این مهم از هم‌گسیختگی مدیریتی را ایجاد می‌کند و نارضایتی مردم را به دنبال دارد، بنابراین باید توجه و دقت مدیران بر این مقوله دوچندان شود.

وی در ادامه خواستار حل مشکلات مردم با برخورد درست از سوی دستگاه‌های اجرایی شد و ظرفیت قانونی کشور را بسیار گسترده خواند و گفت: هنر مدیر آن است که دلیل مشکل و مسائل مردم را بر مبنای قانون پیدا و حل کند.

افشاری خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد:در رابطه با انسجام مدیریتی بدون تعارف می‌گویم اگر شما به انجام امور ارباب رجوع «نه» گفتید و پاسخ مدیر استانی خود را پس از تماس «بله» دادید بدانید از این لحظه شما مدیر شهرستان تویسرکان محسوب نمی‌شوید.

وی با بیان اینکه اجازه دهید امور مردم در شهرستان انجام شود؛ مگر اینکه قانون به شما اختیار نداده باشد افزود: کار مردم را به گره نیندازید و اهتمام را بر تسهیل و انجام امور مردم قرار دهید.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به پیش‌بینی یک هزار و 805 شغل به عنوان تعهد اشتغال شهرستان در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: نوع اشتغال‌زایی امسال با تعریف سال‌های گذشته متفاوت و هدف از اشتغال در دولت سیزدهم بر همان کار واقعی یعنی اینکه فرد بتواند حداقل معیشت خود را از قبل آن شغل تامین کند، تاکید شده است.

وی از کار ارزشمند دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تاثیر زیاد آن بر دو گزینه گرانی و بیکاری سخن به میان آورد و گفت: گردش مالی حوزه مسکن طی دو سال سبب رونق اقتصادی، اشتغال زایی و تعدیل سبد هزینه خانوار که 50 درصد آن مسکن است، را به خواهد داشت.

افشاری با اشاره به اینکه در تویسرکان تا پایان مهلت ثبت نام 4 هزار و 500 نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند ادامه داد: از این تعداد بیش از 2 هزار و 200 نفر واجد شرایط قطعی شناخته شدند.

وی با اشاره به تامین 24 هکتار زمین از بهترین مناطق شهر به منظور ساخت مساکن نهضت ملی گفت: برای اولین بار در کشور بیش از 300 هزار چشمه پیوندک گردو برای سرشاخه‌کاری در باغ مادری گردوی تویسرکان تولید شده است.

فرماندار شهرستان تویسرکان از درخواست سرمایه‌گذاری برای ایجاد مجموعه صنعت پاک خبر داد و تاکید کرد: عمده سرمایه‌گذاری بر محصول گردو است به همین منظور هفته آینده با حضور مسوولان استانی و سرمایه‌گذاران برای پیگیری این مهم در شهرستان جلسه داریم.

وی با تاکید بر وجود انسجام مدیریتی در شهرستان به نحو عالی، مدیریت حوادث چهارشنبه آخر سال و کسب رتبه نخست استان همدان از سوی تویسرکان در این زمینه را نمونه بارز این مهم دانست و گفت: مصدومان تویسرکان بیش از 10 برابر نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد.

شناسه خبر 53935