شناسه خبر:54021
1401/1/22 09:27:46

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 12 سال مورد تأکید است.

محمدعلی محمدی در ستاد مدیریت کرونا شهرستان با اشاره به بازگشایی مدارس، ابراز کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس مورد تأکید قرار گرفته، اما انجام واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 12 سال و همکاری خانواده‌ها در این راستا بیش‌ازپیش مورد تأکید است.

فرماندار همدان افزود: با توجه به فعال شدن خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس شبانه‌روزی، بررسی و تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و دانش‌آموزان در این مراکز و سایر مراکز آموزش عالی مد نظر قرار گیرد.

محمدی با قدردانی از اقدامات شهرداری، میراث فرهنگی و آموزش‌وپرورش در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، یادآور شد: در تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان نیز احتمال افزایش سفر وجود دارد که باید آمادگی لازم را همچنان داشته باشیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه میلاد امام حسن مجتبی (ع) و مراسم شب‌های قدر را در ماه مبارک رمضان پیش رو داریم، تصریح کرد: توصیه‌های بهداشتی در مساجد، حسینیه‌ها و مراسم مذهبی همواره مورد توجه قرار گرفته که انتظار داریم همچنان متولیان امر در این خصوص اهتمام لازم را به‌عمل آورند.

وی با ابراز نگرانی از تعداد مسافران اتوبوس‌های درون‌شهری، افزود: کاهش تعداد مسافر در تعیین نرخ مسیرهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی مورد ملاحظه قرار گرفته که می‌طلبد شهرداری در این راستا نظارت بیشتری اعمال کند.

محمدی تکمیل واکسیناسیون متصدیان واحدهای صنفی و نصب کد مخصوص در معرض دید مشتریان را نیز از بازرسان اتحادیه‌های صنفی و سازمان صمت خواستار شد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی همدان در رنگ‌بندی کرونایی، گفت: وضعیت زرد شهرستان شکننده است و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون افراد باقی‌مانده، باید این وضعیت را بهبود دهیم.

شناسه خبر 54021