شناسه خبر:54027
1401/1/22 09:37:41

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم امسال با نظارت دقیق‌تر برای شناسایی هنرمندان، از آن‌ها حمایت بیشتری شود.

حسین ویسی روز گذشته با اشاره به دغدغه‌های هنرمندان این حوزه، اظهار کرد: بیش از 25 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی استان دارای مجوز فعالیت هستند.

وی ادامه داد: از سال گذشته یک پالایش در حوزه صنایع دستی در راستای راستی‌آزمایی و شناسایی و سامان‌دهی هنرمندان واقعی استان که به‌صورت مستمر کار می‌کنند، درحال انجام است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: حمایت بیمه‌ای، تسهیلات بانکی و غیره به سمت تولیدکنندگان واقعی است و به آموزش، رشد و توانایی آن‌ها کمک می‌شود تا به سمت برندسازی پیش روند و تولیداتی مطابقت با استانداردهای لازم و مطلوب بازار و مشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات هنرمندان، افزود: نوسانات نرخ ارز و بیمه هنرمندان از دغدغه ما مسئولان نیز هست که در این راستا با ارائه تسهیلات کم‌بهره، حمایت از طریق بازارچه‌های موقت اعزام به نمایشگاه داخلی و خارجی، از هنرمندان استان حمایت می‌شود.

ویسی خاطرنشان کرد: سال گذشته 12 میلیارد تومان کل اعتبار در مشاغل خانگی داشتیم که به 19 میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافت و در راستای کمک به هنرمندان تاکنون بیش از 25 میلیارد تومان طرح به دبیرخانه و بانک عامل معرفی شده است.

وی اشاره‌ای هم به بحث بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان کرد و افزود: از سال گذشته با توجه به محدودیت منابع مالی دولت اعتبار خاصی به بیمه‌های تأمین اجتماعی تخصیص نیافت؛ به‌طوری که سال گذشته تنها توانستیم درمجموع 110 نفر را زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهیم، اما در حوزه بیمه تأمین اجتماعی روستایی و عشایری آمادگی داریم و در این راستا بیش از 650 نفر را به وزارتخانه معرفی کرده‌ایم.

ویسی یادآور شد: برای بحث صادرات و تجارت به دنبال ایجاد بازارچه‌های دائمی هستیم تا هنرمندان با حضور در بازار مشکلات عرضه و فروش کمی داشته باشند.

این مقام مسئول در پایان گفت: تلاش می‌کنیم امسال با نظارت دقیق‌تر برای شناسایی هنرمندان و حمایت بیشتر از آن‌ها، برنامه‌ها را پیش ببریم.

شناسه خبر 54027