شناسه خبر:54029
1401/1/22 09:40:07
مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه:

95 درصد اراضی ملی کرمانشاه سنددار شده‌اند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه با اشاره به اهمیت ثبت عرصه‌های منابع طبیعی در سامانه کاداستر (حدنگار)، گفت: 95 درصد اراضی ملی کرمانشاه سنددار شده‌اند.

انشاالله کولانی اظهار کرد: با تلاش اداره‌ کل منابع طبیعی کرمانشاه و سازمان ثبت اسناد و املاک استان 95 درصد از اراضی ملی کرمانشاه در سامانه کاداستر ثبت شده‌اند.

وی افزود: استان کرمانشاه درحال حاضر یک میلیون و 624 هزار و 585 هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که تاکنون یک میلیون و 545 هزار و 280 هکتار آن معادل 95 درصد عرصه‌های طبیعی استان کرمانشاه در سامانه کاداستر ثبت شده و سنددار شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه تصریح کرد: پنج درصد باقی‌مانده از عرصه‌های طبیعی استان کرمانشاه که تاکنون سنددار نشده‌اند، مشکل قانونی داشته که اداره‌ کل منابع طبیعی کرمانشاه با هماهنگی اداره ثبت اسناد درحال رفع مشکل آن است.

کولانی با اشاره به اهمیت ثبت عرصه‌های منابع طبیعی در سامانه کاداستر، خاطرنشان کرد: سنددار کردن اراضی ملی، تقویت ارکان صیانتی اراضی ملی و دولتی، ممانعت از صدور اسناد در محدوده‌های ملی و دولتی به‌نام اشخاص و اعلام، حاکمیت قاطع دولت را به همراه دارد و مشکلات اشخاص در زمینه مالکیت اراضی نیز با کاداستر کردن اراضی ملی رفع می‌شود.

شناسه خبر 54029