شناسه خبر:54040
1401/1/22 10:20:27

سپهرغرب، گروه خبر: آیین بزرگداشت بیست‌وسومین سالگرد شهادت سپهبد «علی صیادشیرازی» روز یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و جمعی از سرداران سپاه و مقامات استانی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

هم‌رزم شهید صیادشیرازی و از فرماندهان دوره دفاع مقدس در این آیین با اشاره به اینکه شهید طراح عملیات‌ تعیین‌کننده دفاع مقدس بود، افزود: وی به همراه جمعی از فرماندهان طراحی عملیات‌ مختلف و تعیین‌کننده را در منطقه جنوب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس برعهده داشت.

سرتیپ دوم «احمد اسدی» گفت: تدابیر و خلاقیت‌های این شهید بزرگوار در هشت سال دفاع مقدس، ضربات جبران‌ناپذیری را به دشمن بعثی و منافقین وارد کرد.

به گفته وی شهید صیادشیرازی افسری انقلابی، رزمنده‌ای شجاع، متواضع، مردمی، خدمت‌گزار، ولایت‌مدار و سربازی مخلص برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی بود.

هم‌رزم شهید صیادشیرازی وی را اسطوره ملی و جهانی خواند و تصریح کرد: این شهید والامقام درواقع الگوی ماندگار ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی در راه حفظ آرمان‌های ارزشمند اسلام و انقلاب و نظام مقدس ایران بوده است.

سرتیپ دوم اسدی دینداری، ولایت‌مداری، تعهد، تلاشگری، عملگرایی، خدمت به مردم و اخلاص را ازجمله صفات بارز این شهید بزرگوار برشمرد و افزود: جبهه‌های دفاع مقدس و تاریخ، رشادت‌های شهید صیادشیرازی را فراموش نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه امیر شجاع و دلاور ارتش پُرافتخار جمهوری اسلامی ایران عمر با برکت خویش را در راه خدمت به ملت و مملکت اسلامی‌اش سپری کرد، گفت: سالگرد شهادت این شهید وعده‌گاه تجدید پیمان رزمندگان مخلص ارتش اسلام و سربازان فداکار دین با رهبر معظم انقلاب است.

هم‌رزم شهید صیادشیرازی ابراز کرد: با درایت، دقت و فرماندهی شهید صیادشیرازی و با ایجاد یک پُل هوایی به سنندج، پیشروی ضد انقلاب در غائله سنندج متوقف شد.

سرتیپ دوم اسدی شهید صیادشیرازی را عامل ایجاد وحدت و یک‌دلی میان ارتش و سپاه دانست و گفت: او پس از شکست حصر آبادان با درایتی که داشت، ارتش و سپاه را به هم نزدیک‌تر کرد.

در این آیین گروه هم‌خوانی «نورالمهدی» به اجرای تواشیح پرداخت و در پایان از خانواده جمعی از شهدا تجلیل شد.

سپهبد شهید علی صیادشیرازی در سال 1323 در شهرستان درگز استان خراسان دیده به جهان گشود.

شور مذهبی و انقلابی از همان دوران جوانی در وی مشهود بود و از فرماندهان مکتبی ارتش جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی بود که در هشت سال دفاع مقدس درخشید.

صیادشیرازی صبح روز شنبه 21 فروردین‌ماه 1378 توسط منافقان کوردل جلوی در منزلش ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

شناسه خبر 54040