شناسه خبر:54041
1401/1/22 10:21:33

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان با ابراز تأسف از اینکه از 250 شرکت دانش‌بنیان در استان همدان تنها 50 شرکت فعال هستند، گفت: از آنجا که حدود 30 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز گذشته در دیدار با مدیرکل جهاد کشاورزی استان با قدردانی از اقدامات انجام‌شده برای تأمین کالاهای اساسی و توزیع آن در ایام عید، اظهار کرد: با وجود تمام تلاش‌های صورت‌گرفته در این راستا، اما متأسفانه با مشکل نوسانات قیمت در بازار و گلایه‌مندی از طرف مردم روبه‌رو بودیم.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت ازجمله مسائلی است که لازم است جهاد کشاورزی، صمت و دیگر نهادهای مسئول برای رفع آن اقدام کنند، بیان کرد: مردم انتظار دارند تلاش‌های دولت را در بازار مشاهده کنند، چراکه جامعه میزان موفقیت دولت را با نگاه به بازار مورد سنجش قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دولت برای مدیریت قیمت چند کالای اساسی، یادآور شد: موفقیت در این عرصه هم تأثیر روانی در جامعه دارد و هم می‌تواند در قضاوت مردم نسبت به دولت مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم که مشکلات اقتصادی ریشه‌دار بوده و حل این مشکلات زمان‌بر است، عنوان کرد: از دیگر نکاتی که لازم است مورد توجه مسئولان قرار گیرد، فرمایشات مقام معظم رهبری و تلاش برای تحقق شعار سال است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با ابراز تأسف از اینکه از 250 شرکت دانش‌بنیان در استان همدان تنها 50 شرکت فعال هستند، اظهار کرد: از آنجایی که در حدود 30 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی بوده، خوب است که بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه بهره‌مند شویم.

* لزوم آزادسازی حریم رودخانه‌های الوند

وی خام‌فروشی را از دیگر مشکلات مهم در حوزه کشاورزی دانست و گفت: امروز ایجاد ارزش‌افزوده و تولید ثروت دیگر مربوط به نفت و زیرمجموعه‌های آن نیست، بنابراین لازم است در بخش صنایع تبدیلی و تولید ثروت در استان تدبیری شود.

امام‌جمعه همدان همچنین خواستار کشت نهاده‌های دامی به‌جای محصولات پُرآب‌بر مانند سیب‌ زمینی در استان شد و افزود: درحالی که بخش زیادی از ارز کشور برای تأمین نهاده‌های دامی (که هم در بحث واردات و هم توزیع آن رانت وجود دارد) از کشور خارج می‌شود، خوب است نهاده‌های دامی را مدیریت و در داخل تولید کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله تولید بذر نیز از دیگر مسائلی بوده که لازم است مورد توجه مسئولان قرار گیرد، یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای رفع این مشکل، اقداماتی انجام دهند‌ و وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی همچنین خواستار آزادسازی حریم رودخانه‌های الوند شد و گفت: این موضوع ازجمله مطالباتی است که نیازمند پیگیری آن هستیم، چراکه متأسفانه حتی برخی نهادهای دولتی نیز اقدام به تصرف حریم رودخانه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با رفع این مشکل عموم مردم به‌ویژه مسافران بتوانند از آن استفاده کنند، به تخریب خانه‌باغ‌ها و گلایه‌مندی مردم پرداخت و بیان کرد: قوانین مربوط به دیوارکشی و ساختن خانه در باغات لازم است برای مردم به‌صورت شفاف بیان شود تا دیگر شاهد تخلفی در این حوزه نباشیم؛ کما اینکه این تخریب‌ها اثرات و آسیب اجتماعی نیز دارد.

شناسه خبر 54041