شناسه خبر:54083
1401/1/23 09:07:58

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: فردی که با سوزاندن استخوان حیوانات موجب آلودگی شدید هوا در نهاوند را فراهم آورده بود، از سوی دادگاه این شهرستان به هشت ماه زندان محکوم شد.

عزیز قیاسی روز گذشته اظهار کرد: با توجه به در دستور کار قرار دادن اجرای قوانین و مقررات زیست‌محیطی و جلوگیری از تخریب‌ها و آلودگی‌های محیط‌زیستی کارشناسان این اداره نسبت به تشدید و شناسایی عوامل آلوده‌کننده محیط‌زیست اقدام کردند.

وی افزود: در این راستا طبق بررسی صورت‌گرفته شخصی که با سوزاندن غیر مجاز استخوان‌های حیوانات موجبات آلودگی شدید هوا را از طریق انتشار بوهای نامطبوع و مشمئزکننده در مکانی غیر مجاز فراهم می‌آورد، شناسایی و به دادگاه معرفی شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند تصریح کرد: پس از این اقدام، شعبه دوم کیفری شهرستان نهاوند پرونده فرد خاطی را مورد بررسی قرار داده و درنهایت او را به کیفر هشت ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: اشخاصی که برخلاف قانون هوای پاک موجبات آلودگی هوا را فراهم کنند، مستند به مواد 2 و 12 همان قانون، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و مجازات خواهند شد.

شناسه خبر 54083