شناسه خبر:54086
1401/1/23 09:13:14

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تخصیص 163 تُن گوشت منجمد وارداتی به این استان در طرح ضیافت ماه رمضان و طرح تنظیم بازار خبر داد.

حسین فضلی با اشاره به تنظیم بازار گوشت استان، اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه طی روزهای اخیر در کشور شاهد افزایش مقطعی گوشت قرمز بودیم، جهاد کشاورزی و دولت با هماهنگی انجام‌شده اقدام به واردات گوشت گرم و منجمد کردند که با پیگیری، میزان 163 تُن گوشت گوساله منجمد وارداتی به استان همدان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به قیمت هر کیلو از گوشت گوساله منجمد وارداتی برای مصرف‌کننده از 105 تا 120 هزار تومان، افزود: ترکیب قیمت این نوع از گوشت گوساله منجمد وارداتی برای مصرف‌کننده شامل ران گوساله کارتنی منجمد وارداتی 115 هزار تومان، سردست گوساله 105 هزار تومان، گردن 105 هزار تومان، راسته گوساله کارتنی 120 هزار تومان و قلوه‌گاه 83 هزار تومان بوده که تحت عنوان طرح ضیافت رمضان و طرح تنظیم بازار تخصیص یافته و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و از امروز توزیع آن آغاز خواهد شد.

فضلی با اشاره به سهمیه 25 تُن گوشت گوساله داخلی منجمد استان همدان با قیمتی بین 75 هزار و 500 تومان تا 105 هزار تومان هم گفت: ترکیب این نوع از گوشت در قیمت به‌صورت مخلوط درهم 90 هزار تومان، ران 105 هزار تومان، سردست 95 هزار تومان، راسته 105 هزار تومان، گردن 95 هزار تومان و قلوه‌گاه 75 هزار و 500 تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

‏وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر آن استان همدان دارای مقدار 20 تُن گوشت گوسفند منجمد تولید داخلی از قیمت 78 هزار و 750 هزار تومان تا 95 هزار تومان بوده که در این نوع نیز قیمت ران گوسفند 95 هزار تومان، سردست 85 هزار تومان، راسته 95 هزار تومان، گردن 78 هزار و 750 هزار تومان و قلوه‌گاه گوسفندی 55 هزار تومان تعیین شده و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

فضلی با بیان اینکه این تخصیص‌ها در قالب طرح ضیافت درنظر گرفته شده و ادامه خواهد داشت، گفت: پیگیر هستیم از گوشت گرم وارداتی هم که وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات کرده، سهمیه‌ای برای استان بگیریم و به محض تخصیص و مجوز شروع به توزیع آن به‌منظور تنظیم بازار گوشت قرمز استان کنیم.

وی یاد آور شد: طی چند روز گذشته به‌خاطر تخصیص گوشت منجمد وارداتی و داخلی گوسفندی و گوساله‌ای شاهد کاهش قیمت دام زنده در میادین عرضه دام بوده‌ایم و قیمت دام زنده از 75 هزار تومان به 68 هزار تومان رسیده که این روند ادامه دارد و دولت مصمم است تا بازار گوشت قرمز را تنظیم کند.

فضلی همچنین از تخصیص 340 تُن مرغ منجمد وارداتی برای طرح ضیافت ماه رمضان به استان همدان خبر داد و افزود: به‌دلیل فراوانی مرغ گرم، درحال حاضر مرغ گرم پایین‌تر از نرخ مصوب درحال توزیع بوده و فعلاً نیازی به توزیع این سهمیه در استان ندیدیم؛ اما اقشار کم‌درآمد و جامعه هدف مورد نظر شناسایی شده و هروقت که نیاز به توزیع مرغ منجمد باشد، برای طرح ضیافت رمضان و تنظیم بازار نسبت به توزیع آن اقدام خواهد شد. ضمن اینکه توزیع این‌ سهمیه را برای جوامع هدف خاص و اقشار کم‌درآمد درنظر گرفته‌ایم که به اقشار کم‌درآمد و تنظیم بازار گوشت نیز کمک کند.

شناسه خبر 54086