شناسه خبر:54093
1401/1/23 09:23:28

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان، گفت: جلوگیری از خام‌فروشی به افزایش اشتغال‌زایی در کرمانشاه کمک می‌کند.

بهمن امیری‌مقدم شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاونین استاندار، امام‌جمعه اهل تسنن، مدیران، فرمانداران و مسئولان عضو این شورا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیادشیرازی، اظهار کرد: این فرمانده مؤمن، پارسا، پاک‌نهاد، شجاع و انقلابی، دارای ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی بسیار نیکویی بود و الگویی دائمی برای همه مسئولان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به موضوع شعار سال، افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نخستین روز از سال 1401 شعار سال را تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تعیین و بر ضرورت نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه‌ها تأکید کردند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حرکت به سمت نهادینه شدن اقتصاد دانش‌بنیان را بسترساز کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات، رقابت‌پذیر شدن تولیدات در بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات در داخل دانستند که بی‌شک تحقق این مهم سبب حل مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر توان داخلی و خودباوری می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش دوبرابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نه به‌صورت اسمی و بلکه واقعی برای پاسخ به نیازهای کشور مورد تأکید است که راهکار تحقق این مهم نیز امروز در نشست تبیین شد و با برنامه‌ریزی عملیاتی و پرهیز از تلاش شعاری محقق خواهد شد.

امیری‌مقدم بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان پس از شکل‌گیری و رشد اولیه باید از پارک‌های فناوری جدا و با استقرار در شهرک‌های صنعتی وارد فاز تولید انبوه، اشتغال‌زایی و صادرات شوند.

استاندار کرمانشاه به موضوع دیدار اخیر خود با تولیت آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: در این دیدار درخواست کردیم مجموعه آستان قدس با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در اختیار دارد، در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری کند که در این زمینه اعلام آمادگی شد و مناطق کم‌برخوردار در اولویت قرار خواهند داشت.

امیری‌مقدم ابراز کرد: همچنین مجموعه آستان قدس رضوی برای خدمات‌رسانی به زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) در ایام اربعین در استان کرمانشاه نیز اعلام آمادگی کرد.

وی در ادامه این نشست از عملکرد ستاد خدمات سفر استان در ایام نوروز قدردانی کرد و گفت: آمار حضور گردشگران در ایام نوروز 1401 از رشد بسیار خوبی در مقایسه با سال‌های گذشته که وضعیت عادی نیز داشتیم، برخوردار بود و دستگاه‌های عضو ستاد در زمینه ارائه خدمات مناسب به مسافران تلاش بسیار خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

امیری‌مقدم بر تداوم فعالیت‌های ستاد خدمات سفر تأکید کرد و افزود: ایجاد ستاد دائمی خدمات سفر در استان کرمانشاه می‌تواند به توسعه گردشگری و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کمک کند.

وی همچنین بر ضرورت برقراری یک قرارگاه عملیاتی در حوزه کشاورزی تأکید و تصریح کرد: ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه در حوزه تولید بسیار بیش از این‌ها است و قرارگاه عملیاتی مذکور باید این ظرفیت‌ها را فعال و به سمت توسعه صنایع تبدیلی حرکت کند.

استاندار کرمانشاه خام‌فروشی را لطمه به اقتصاد و اشتغال استان دانست و گفت: سنگ‌های استخراج‌شده از معادن استان کرمانشاه به‌صورت فله‌ای به جاهای دیگر صادر می‌شود و پس از کمی تغییرات با قیمت بسیار بیشتر دوباره به استان وارد می‌شود که تداوم این رویه قابل قبول نیست.

امیری‌مقدم تأکید کرد: واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی باید در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی و محصولات با ارزش‌افزوده بیشتر به خارج از کشور صادر شوند.

شناسه خبر 54093