شناسه خبر:54161
1401/1/24 09:25:31

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: طبق بررسی‌های انجام شده 70 درصد منشأ ریزگردها در خارج از استان و 30 درصد در داخل استان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن تقدیر از مجموعه تلاش‌ها و پیگیری‌های خوب استاندار ایلام در ارتباط با بحث جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی گفت: استان ایلام در این موضوع جزو استان‌های موفق کشور است و از این بابت از استاندار ایلام و مجموعه دستگاه‌های متولی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مسعود منصور در ادامه از ایجاد دو پارک جنگلی بزرگ در مسیر اربعین مابین ایران و عراق خبر داد و گفت: این مهم علاوه بر رفاه حال زائران می‌تواند تا حدودی در جهت مقابله با ریزگردها عمل کند.

وی در پاسخ به مطالبه استاندار ایلام برای توجه بیشتر به استان در بحث ریزگردها گفت: 20 درصد به تخصیص اعتبارات استان در حوزه منابع طبیعی اضافه می‌شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه ضمن قول مساعد نسبت به خواسته‌های استاندار ایلام گفت: 20 اردیبهشت ماه سال جاری کنوانسیون بیابان‌زدایی بعد از توقف دوساله به خاطر کرونا در ساحل عاج برگزار می‌شود و در این نشست مهم خواسته‌ها و مطالبات کشور و استان‌های در مسیر ورود ریزگردها را مطرح و پیگیری می‌کنیم.

حسن بهرام‌نیا در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با عنوان این مطلب که ایلام در خط مقدم هجوم ریزگردها در کشور است، خواستار توجه بیشتر سازمان برای مهار گرد و غبار شد و تصریح کرد: ریزگردها در استان مشکلات فراوانی برای مردم استان ایجاد کرده و ظرف یک هفته گذشته ده‌ها نفر را روانه بیمارستان‌ها نموده و این نیازمند رسیدگی فوری و عاجل دارد.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که طبق بررسی‌های انجام شده 70 درصد منشأ ریزگردها در خارج از استان و 30 درصد در استان است، بیان کرد: همانطور که رئیس جمهور دستور دادند لازم است برای مهار ریزگردها با منشأ خارجی این موضوع از طریق دیپلماسی و سازمان‌های مرتبط تحت پیگیری جدی قرار گیرد.

وی افزود: برای مهار ریزگردها با منشأ داخلی نیز لازم است سازمان منابع طبیعی توجه بیشتری نسبت به استان ایلام در بحث بیابان‌زدایی داشته باشد.

 

شناسه خبر 54161