شناسه خبر:54202
1401/1/25 09:24:48

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: «خانه خلاق فرش» در راستای تحقق شعار سال، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی صنعت فرش دستباف در این استان راه‌اندازی می‌شود.

ظاهر پورمجاهد روز چهارشنبه در جلسه کمیته فرش استان همدان، افزود: صنعت فرش در استان همدان ظرفیت قابل توجهی برای اشتغال آفرینی و ارز آوری دارد و برای توسعه آن از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت و حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: فرش همدان قدمت تاریخی و نقش و نگاری منحصربفرد دارد که تا کنون برای توسعه آن کوتاهی شده است و باید با تلاش، حساسیت و دلسوزی برای ارتقای جایگاه آن اقدام شود.

پورمجاهد با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری دستگاه‌های مرتبط برای راه اندازی خانه خلاق فرش، تصریح کرد: مشکلات پیش روی صنعت فرش دستباف باید برداشته شود و مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی صنایع مرتبط با فرش در استان همدان هموار شود.

وی خاطرنشان کرد: فرش دستباف به واسطه ارتباط مستقیم با تاریخ و فرهنگ ایران و با توجه به نقش پر رنگ آن در تولید و اشتغالزایی، در اولویت ویژه مرتبط با جهش تولید استان همدان قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای باید در کنار سایر دستگاه‌ها کمک حال توسعه فرش همدان باشد، ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی یکی از شاخصه‌های توسعه صنعت فرش دستباف است که باید با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان همدان، تعداد دوره‌های آموزشی و کیفیت ارائه آموزش‌های تخصصی فرش بافی افزایش یابد.

وی افزود: بسیاری از هنرجویانی که در فنی و حرفه ای مهارت می‌آموزند به دنبال دریافت گواهینامه برای گرفتن تسهیلات هستند که باید پیش از برگزاری دوره‌های آن‌ها را توجیه کرد.

پورمجاهد اظهارکرد: از سوی دیگر رهبری معظم انقلاب سال 1401 را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام گذاری کردند که برای تحقق آن در استان، توسعه صنعت فرض دستباف همدان نقش به سزایی دارد.

شناسه خبر 54202