شناسه خبر:54204
1401/1/25 09:26:42

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در اجرای طرح تحول مناطق کم برخوردار، اقدامات انتزاعی و مقطعی جایی ندارد.

بهنام نظری در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، اظهار کرد: در بافت‌های قدیمی و حاشیه ای شهرها با گنجینه‌های تاریخی نیز روبرو هستیم و باید این ظرفیت‌ها را در کنار اجرای طرح تحول و توسعه در محلات کم برخوردار مدنظر داشت.

وی با تاکید بر هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح، افزود: طراحی و بازطراحی در این محلات لازم است تا ارتقای سلامت، بهداشت و... رقم بخورد و باید در قالب هم افزایی با محوریت استانداری مرکزی و ستاد راهبری محرومیت زدایی استان کار را پیش برد. اقدامات مقطعی و انتزاعی در این عرصه جایی ندارد و باید از ظرفیت سمن‌ها نیز بهره مند شد.

نظری تصریح کرد: مسلما نباید اقدامات موازی در این عرصه صورت گیرد بلکه باید با هم افزایی ساختارهای جدید در این مناطق ایجاد شود تا زیرساخت‌های امنیتی و انتظامی به درستی شکل گیرد.

گفتنی است، در این جلسه محمدرضا جعفری مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی، اهداف، مخاطبین و دستگاه‌های پشتیبان در راستای اجرای توسعه و تحول در محلات کم برخوردار را تشریح کرد و گفت: در استان 43 محله کم‌برخوردار وجود دارد و در هر منطقه برای اجرای طرح، یک محله به عنوان محور کار قرار گیرد.

شناسه خبر 54204