شناسه خبر:54219
1401/1/25 09:56:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، جامعه روحانیت، معتمدین و پایگاه‌های بسیج محلات در راستای اطلاع‌رسانی، مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب تأکید کرد و گفت: اخطار به مشترکین و دستگاه‌های اجرایی پُرمصرف در دستور کار است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر در نخستین کارگروه اطلاع‌رسانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان که در سال 1401 با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد، بر اهمیت موضوع آگاه‌سازی افکار عمومی در شرایط بحرانی و تنش آبی سال جاری تأکید کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه برگزاری جلسات مرتبط با کارگروه اطلاع‌رسانی ضمن تأکید بر آگاه‌سازی عموم از الزامات است، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش معتمدین محل و فرماندهان بسیج محلات در انتقال مباحث آموزشی، برگزاری جلسات آموزشی ویژه این طیف از افراد ضروری است.

بختیاری‌فر همچنین بر تشکیل کارگروه مدیریت مصرف ویژه کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: با توجه به تنش آبی موجود و کاهش نزولات جوی، الزامی است فهرست دستگاه‌های اجرایی پُرمصرف تهیه و اخطارهای لازم از سوی استانداری به این تعداد از مشترکین داده شود.

وی ابراز کرد: همچنین معرفی مشترکین و دستگاه‌های کم‌مصرف به‌منظور ترغیب افراد و دستگاه‌های مذکور به مدیریت مصرف نیز حائز اهمیت است.

مدیرعامل آبفای استان در بخش دیگری از سخنانش بر راه‌اندازی مجدد مجموعه مروجین آب به‌منظور گشت‌زنی در خیابان‌های شهر و تذکر به مشترکین پُرمصرف ضمن آموزش به عموم تأکید کرد.

در ادامه مدیر روابط عمومی و دفتر آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز با اشاره به اینکه کارگروه اطلاع‌رسانی شرکت آب و فاضلاب استان حسب دستور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تشکیل شد، گفت: با توجه به وقوع بحران آب در سالیان اخیر، استراتژی مراجع ذی‌صلاح تشکیل کارگروه مذکور در استان‌ها و کمک به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی منسجم است.

حمید عزیزی‌متواضع با بیان اینکه جلسات مرتبط با کارگروه اطلاع‌رسانی سال گذشته برگزار شد، عنوان کرد: امسال نیز نخستین جلسه کارگروه مذکور در راستای تعیین تکالیف اعضا و کمک به اطلاع‌رسانی درخصوص مدیریت مصارف عمومی تشکیل شد.

وی با تأکید بر اینکه بخش مهمی از مدیریت مصرف در حوزه آب با آگاه‌سازی افکار عمومی و آموزش همگانی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: در همین راستا سال گذشته با برگزاری نشست‌های مرتبط نظیر نشست «آب، بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف»، بهره‌گیری از تبلیغات محیطی و نصب بنرها با محتوای آموزشی، برگزاری پویش «هرهفته الف-ب-ایران»، برگزاری گردهمایی مشاوران بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی، راه‌اندازی پویش «جان شما... جان آب» با همکاری بانک مسکن سعی در اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کردیم.

عزیزی‌متواضع ادامه داد: همچنین سال گذشته در ایام پایانی سال با تولید و پخش سه هزار و 500 ثانیه برنامه تلویزیونی، دو هزار و 100 ثانیه ویژه‌برنامه رادیویی و نصب 800 متر مربع بنر در سطح شهر در حوزه مدیریت مصرف آب در خانه‌تکانی اقدام شد.

وی به برگزاری نشست‌های خبری ویژه ارتباط با اهالی رسانه استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته با همکاری رسانه‌های ملی و استانی، موفق به انتشار بیش از یک‌هزار و 200 خبر در رسانه‌های مختلف و مرتبط با حوزه آب و فاضلاب شدیم.

این مقام مسئول همچنین به تولید و انتشار محتواهای آموزشی و موشن‌گرافی در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: سال گذشته در راستای همکاری با نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف، بیش از یک‌هزار و 200 نفر از تأسیسات آب و فاضلاب استان بازدید کردند که البته این تعداد بازدید در طول سال‌های پیش از شیوع ویروس کرونا تا 6 هزار نفر نیز ثبت شده است.

عزیزی‌متواضع درنهایت بر لزوم برگزاری مستمر سلسله‌جلسات کارگروه اطلاع‌رسانی ضمن حضور منسجم اعضا و اجرای مصوبات این کارگروه تأکید کرد.

لازم به ذکر است برگزاری دوره‌ای جلسات کارگروه اطلاع‌رسانی، راه‌اندازی تیم عملیاتی مروجین آب، تهیه فهرست مشترکین پُرمصرف و اخطار به مشترکین مذکور، بهره‌گیری از ظرفیت صداوسیما و فضای مجازی در آموزش همگانی و برگزاری جلسات آموزشی ویژه معتمدین محلات ازجمله مصوبات این جلسه بود.

شناسه خبر 54219