شناسه خبر:54272
1401/1/27 09:49:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: مردم خیر همدانی 19 میلیارد و 262 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، رسول شیخی‌زاده با یاد هشت هزار شهید استان و بیان اینکه صدقات در سال قبل نسبت به مدت مشابه در سال 99 با 30 درصد رشد همراه بوده است، ابراز کرد: در سال 1400 مردم شریف و سخاوتمند استان بیش از 19 میلیارد و 262 میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که با توجه به جمعیت استان به‌صورت میانگین هریک از هم‌استانی‌های عزیز مبلغ 11 هزار تومان صدقه پرداخت کردند.

شیخی‌زاده افزود: منطقه یک همدان با پرداخت سه میلیارد و 686 میلیون تومان بیشترین میزان پرداخت صدقه را داشته است.

وی تأکید کرد: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در سال قبل و کاهش میزان گردش وجه نقد در جامعه، درتلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم شریف و نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیر حضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان عزیز ارائه کرده و شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم‌استانی‌های عزیز تسهیل کنیم.

شیخی‌زاده با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با وارد کردن کد #081*8877* در تلفن همراه و یا با استفاده از شماره کارت 6664-9969-9918-6037 به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: روش‌های جدید با نصب QR کدها قابل پرداخت است که برای مشترکین درحال نصب بوده و مردم نیکوکار می‌توانند برای تخصیص QR کدها با شماره تلفن 31449218 081 تماس گرفته یا با مراجعه به دفاتر امداد، نسبت به این موضوع اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به نحوه هزینه‌کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، ابراز کرد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

وی گفت: همچنین در ماه مبارک رمضان امسال با یاد هشت هزار شهید استان و اجرای سه طرح ویژه، زمینه مشارکت خیران برای کمک به نیازمندان فراهم می‌شود.

شیخی‌زاده با بیان این موضوع که یاری رساندن به نیازمندان دغدغه اصلی این نهاد حمایتی است، افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین، مفتاح‌الجنه و اطعام نیازمندان سه طرحی است که زمینه کمک به نیازمندان را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت و نام‌گذاری این هفته به‌نام هفته اکرام ایتام و محسنین از روز پانزدهم ماه مبارک رمضان، ادامه داد: در این مدت نیکوکاران می‌توانند حمایت از کودکان یتیم و فرزندان نیازمندان را برعهده بگیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان درخصوص طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: نیکوکاران و مردم خیر برای مشارکت در این طرح می‌توانند با قبول حمایت از یک یا چند کودک یتیم و محسنین نیازمند، به‌صورت ماهیانه مبالغی در حد توان خود به‌ حساب این کودکان واریز کنند.

شیخی‌زاده با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های ویژه کمک به نیازمندان در این ماه طرح مفتاح‌الجنه و دیدار با خانواده‌های تحت حمایت است، افزود: این طرح با هدف رفع نیازهای اساسی نیازمندان بوده که با فراهم‌سازی زمینه حضور مسئولان و خیرین در منازل خانوارهای نیازمند و دیدار چهره به چهره با آنان صورت می‌گیرد و ضمن اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی، مشکلات مددجویان نیز بررسی و پیگیری می‌شود.

وی اطعام نیازمندان را از دیگر طرح‌های ویژه ماه رمضان برای کمک به نیازمندان عنوان و اضافه کرد: مردم نیکوکار وخیرین می‌توانند با دو روش توزیع غذای گرم و اهدای جیره خشک در این طرح مشارکت و به نیازمندان کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به اینکه دفاتر این نهاد در سراسر استان و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد آماده دریافت و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان امسال هستند، بیان کرد: شماره‌گیری کد #081*8877* و شماره کارت 6037-9975-9177-7777 از مهم‌ترین درگاه‌های الکترونیکی کمک به نیازمندان استان در ماه رمضان است.

 

شناسه خبر 54272