شناسه خبر:54273
1401/1/27 09:50:49

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر از سفر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این شهرستان خبر داد و گفت: شنبه 27 فروردین‌ماه ملایر میزبان وزیر است که در این سفر دو پروژه پژوهشکده انگور و کشمش در فاز نخست و مرکز همایش‌های دانشگاه ملی ملایر به بهره‌برداری می‌رسد.

«سلمان اسماعیلی» روز پنجشنبه اظهار کرد: ساختمان پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر سال گذشته تکمیل و تجهیز و 35 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آن هزینه شد.

وی افزود: این پژوهشکده دارای دو هزار و 500 متر مربع مساحت است و به‌عنوان معتبرترین مرکز پژوهش‌های بنیادی و کاربردی کشور، در حوزه علوم و فناوری انگور و کشمش نقش ایفا می‌کند که می‌تواند سهم دانش‌بنیان‌ها را در حوزه کشاورزی ارتقا دهد.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار همدان به دانشگاه ملایر، پروژه مرکز همایش‌های شهید رسول حیدری نیز به بهره‌برداری می‌رسد که 21 میلیارد تومان برای احداث این پروژه هزینه شده است.

اسماعیلی بیان کرد: ظرفیت سالن اصلی مرکز همایش‌های دانشگاه ملایر 450 نفر و سالن جانبی آن 150 نفر بوده که در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع احداث شده است.

وی یادآور شد: در سفر وزیر علوم به این شهرستان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه ملایر، آیین تکریم و معارفه رئیس این دانشگاه نیز برگزار می‌شود.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: دانشگاه ملایر یکی از ظرفیت‌های خوب علمی در این شهرستان است که به‌عنوان موتور محرک رشد و توسعه علمی، اقتصادی و فرهنگی ملایر محسوب می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در ادامه این سفر با حضور استاندار همدان عملیات اجرایی 552 واحد در قالب نهضت ملی مسکن در این شهرستان آغاز می‌شود که 502 واحد از این تعداد برای متقاضیان ملایری که در طرح نهضت ملی ثبت‌نام کردند و 50 واحد برای مددجویان کمیته امداد این شهرستان در بیش از 20 روستا احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌صورت هم‌زمان 310 واحد مسکن روستایی که توسط بنیاد مسکن این شهرستان در حدود 16 روستا با اعتباری بالغ‌بر 100 میلیارد تومان (30 میلیارد تومان تسهیلات دولتی و 70 میلیارد تومان آورده متقاضی) احداث شده، افتتاح و به متقاضیان واگذار می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر گفت: در کنار دو پروژه بنیاد مسکن ملایر، به‌صورت هم‌زمان عملیات اجرایی جدول‌گذاری و زیرسازی 22 روستای این شهرستان با اعتبار 9 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

اسماعیلی افتتاح خانه بوم‌گردی سامن با اعتباری بیش از سه میلیارد تومان در زمینی به مساحت یک‌هزار و 100 متر مربع و اشتغال‌زایی 15 نفر را از دیگر برنامه‌های سفر استاندار همدان به ملایر عنوان کرد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: در ادامه این سفر دو طرح توسعه معدن سرمک با اعتباری بالغ‌بر 411 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که برای 70 نفر اشتغال ایجاد شده است.

دانشگاه ملایر در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده و بیش از 6 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

شناسه خبر 54273