شناسه خبر:54323
1401/1/28 09:36:02

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری از بیمارستان 144 تختخوابی حضرت فاطمه (س) خمین مطالبه جدی و به حق مردم این شهرستان است.

« علیرضا نظری » روز شنبه افزود: عملیات اجرایی این بیمارستان از سال‌ها قبل آغاز شده و با توجه به محدودیت‌های منابع مالی دولت‌های گذشته، تکمیل این مرکز درمانی به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: براساس زمان‌بندی مشخص شده بیمارستان حضرت فاطمه(س) خمین پس از رفع اشکالات باید در اسفند پارسال بهره‌برداری می‌شد و اما اکنون حتی تحویل موقت هم انجام نشده است.

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم گفت: یکی از سوالات و پیگیری‌های اصلی از وزرای بهداشت و راه و شهرسازی، بهره برداری از بیمارستان 144 تختخوابی شهرستان است.

نظری توضیح داد: با توجه به اینکه خمین می‌تواند یک مرکز حوزه بهداشت و درمان برای استفاده شهرهای الیگودرز، محلات، دلیجان و گلپایگان باشد هرچه زودتر نسبت به تحویل، تجهیز و تامین نیروی انسانی این مرکز درمانی باید اقدام شود.

وی گفت: زادگاه امام راحل 43 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تک بیمارستانی است و فرسودگی بیمارستان خمین می‌تواند در صورت وقوع زلزله یا حوادث دیگر امنیت جانی بیماران و نیروی انسانی این مرکز درمانی را به خطر بیندازد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت ادامه داد: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به تنها بیمارستان خمین برای دریافت خدمات درمانی سبک ناچار به اعزام به شهرهای اراک، کاشان، قم و تهران هستند و این مسئله زیبنده زادگاه امام راحل نیست.

نظری افزود: این اعزم‌ها موجب نگرانی بیمار و همراهان بیمار در یک شهر می‌شود و انتظار می‌رود با بهبود وضعیت درمانی و بستری خمین ارائه خدمات درمانی در بیمارستان این شهرستان انجام شود.

شناسه خبر 54323