شناسه خبر:54366
1401/1/29 08:59:25

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری اسدآباد از افتتاح و بهره‌برداری سه طرح بزرگ صنعتی و گلخانه‌ای اثر گذار تا پایان سال در اسدآباد خبر داد.

حسین علی شرکائی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اسدآباد که با حضور معاون امور اقتصادی استانداری همدان و برخی از مدیران کل استان در سالن اجتماعات فرمانداری اسدآباد به منظور رسیدگی به مشکلات برخی از واحدهای تولیدی برگزار شد،اظهار کرد: کارخانه کوره بلند برای تولید فرومنگنز، کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی‌اتیلن و گلخانه 40 هکتاری به عنوان نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور در اسدآباد سه طرح فوق بوده که توسط یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی به نام حسین اسکویی در حال اجراست و تا پایان سال این طرح‌ها در شهرستان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری کارخانه کوره بلند برای تولید فرومنگنز این شهرستان توسط این سرمایه گذار در اردیبهشت ماه امسال افزود: اشتغال این طرح صنعتی به صورت مستقیم 220 نفر بوده که این تعداد نیرو در حال آموزش هستند.

شرکائی با بیان اینکه در سال 1390کارخانه ذوب‌آهن اسدآباد به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و تغییر خط‌تولید خود از شمش چدن به فرومنگنز تعطیل شد، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های لازم طرح فوق توسط ذوب‌آهن در سال گذشته به سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی به‌ نام شرکت "برسم لعل" به مدت پنج سال اجاره داده شد که در صورت قابل‌قبول بودن فعالیت آن، مدت اجاره تمدید می‌شود.

وی همچنین از افتتاح کارخانه تولید کاغذ سنگی به عنوان یکی از دیگر طرح‌های صنعتی اثر گذار شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این کارخانه صنعتی در حال حاضر دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و بنا به گفته سرمایه گذار طرح، احداث این کارخانه با ظرفیت 20 هزار تن برای 260 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

شرکائی گلخانه 40 هکتاری شیشه‌ای را نیز سومین طرح در دست اجرا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرستان بر شمرد و یادآور شد: این گلخانه شیشه‌ای نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور بوده که عملیات اجرایی سایت گلخانه در اراضی بهراز توسط سرمایه گذار آغاز شده و در مرحله خاکبرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح فوق تا پایان سال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با افتتاح این طرح بیش از 1000 نفر در این گلخانه مشغول به کار خواهند شد.

در پایان نسبت به مشکلات واحدهای تولیدی حاضر در این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری رسیدگی و دستورات لازم برای مرتفع شدن مشکل هر یک از واحدها داده شد.

شناسه خبر 54366