شناسه خبر:54571
1401/2/4 09:12:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: پویش«ضیافت مهربانی» در نیمه دوم ماه رمضان برای تأمین جهیزیه مددجویان اختصاص یافته که در این راستا برنامه گلریزان هم در روزهای پایانی این ماه مبارک برگزار می‌شود.

فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، اظهار کرد: اداره‌کل بهزیستی استان با قریب به 500 نیرو در بخش دولتی و بیش از 2 هزار نیرو در 400 مرکز و موسسه غیردولتی تحت نظارت در حال انجام وظیفه است.

وی ادامه داد: از نظر آماری حدود 10 درصد جمعیت استان به طور مستمر و غیرمستمر از خدمات بهره‌مند می‌شوند و بیش از 35 هزار خانوار مستمری‌بگیر و تعدادی هم پشت نوبت داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تنوع گستردگی و پرچالش بودن بسیاری از فعالیت‌ها به خصوص با توجه به متولی بودن سلامت در بحث پیشگیری کنترل و درمان اعتیاد؛ پیشگیری و مداخله در طلاق، خودکشی و سایر آسیب‌ها و همچنین نگهداری 3 هزار مددجو در مراکز شبانه‌روزی در حوزه‌های مختلف تخصصی ایجاب می‌کند در کنار اعتبارات دولتی از ظرفیت مشارکت مردمی و خیران بنا بر تعهد و مسؤولیت اجتماعی که افراد جامعه دارند، استفاده شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در همین راستا در مناسبت‌های مختلف پویش‌های برگزار می‌شود که امسال از ابتدای ماه مبارک رمضان به طور کشوری پویش «ضیافت مهربانی» برنامه‌ریزی شده که خوشبختانه در نیمه اول این ماه مورد استقبال خوب نهادها، ارگان‌های دولتی و غیردولتی و مردم خیر استان در راستای تأمین بسته‌های معیشتی قرار گرفت.

وی گفت: نیمه دوم ماه رمضان پویش را در راستای تأمین جهیزیه مددجویان اختصاص دادیم که برنامه گلریزان هم در روزهای پایانی ماه رمضان برگزار می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: خیرین نوع‌دوست استان و تمامی کسانی‌که قصد دارند در این کار خیر شرکت کنند می‌توانند با پیوستن به این پویش کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت 16 رقمی: 6367957065389202 و یا کد دستوری: 7334*1400007# و یا شماره حساب 4156034541585348 واریز کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای به بحث کودکان کار داشت و افزود: 2 مرکز روزانه غیردولتی و یک مرکز شبانه‌روزی دولتی داریم که بیش از 350 پرونده فعال در این مرکز موجود است معمولا هدف توانمند‌سازی خانواده‌ها به شکل اشتغال یا برای کودک یا برای خانواده کودک است.

محمدی گفت: بهزیستی در بحث فرزندآوری هم بحث مشاوره ژنتیکی پیش از ازدواج و بارداری و مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج را دارد و بعد از تولد فرزندان هم برنامه‌های غربالگری شنوایی نوزادان و غربالگری بینایی کودکان و حمایت از خانواده‌هایی که دارای فرزند چند قلو با توجه به دهک اقتصادی را دارد.

شناسه خبر 54571