شناسه خبر:54626
1401/2/5 10:18:23
دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه:

حقوق کارگران کاهش پیدا نمی‌کند

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: افزایش دستمزد سال 1401 از سوی شورای عالی کار تعیین شده و کاهش حقوق کارگران اتفاق نخواهد افتاد.

داود میرزایی با بیان اینکه طرح بازنگری مصوبه افزایش حقوق کارگران از سوی برخی کارفرمانماها بیهوده است، اظهار کرد: افزایش دستمزد سال 1401 از سوی شورای عالی کار تعیین شده و کاهش حقوق کارگران اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: جامعه‌ کارگری معتقد است که حقوق این قشر با توجه به شرایط تورمی کنونی، با حقوق واقعی فاصله دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به درآمد کمتر از 12 میلیون تومان که زیر خط فقر محسوب می‌شود، بیان کرد: هم‌اکنون دریافتی کارگران کمتر از این میزان است که جوابگوی معیشت، مسکن و هزینه‌های آنان نیست؛ این درحالی است که با مشوق‌ها و امتیازاتی به دنبال ازدواج و فرزندآوری نیز هستند که این امر با توجه به مخارج سرسام‌آور مایحتاج اولیه نیازمند همراهی مسئولان مربوطه با جامعه‌ کارگری است.

میرزایی بیان کرد: مصوبه شورای عالی کار غیر قابل تغییر است و به هیچ عنوان جامعه‌ کارگری مصوبه شورای عالی کار را تغییر نخواهد داد.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته کار و کارگر، گفت: اجازه ندهید کام کارگران تلخ شده و این قشر دچار تشویش ذهنی شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری همواره از کارگران حمایت کرده‌اند، انتظار می‌رود مجلسی‌ها منافع ضعفا و فقرا را لحاظ و از آنان پشتیبانی کنند.

میرزایی گفت: افزایش مزد امسال با اجماع همه گروه‌های کارگری و کارفرمایی صورت گرفت؛ با اینکه با رقم سبد معیشت کارگران فاصله دارد و این سبد هشت میلیون و 979 هزار تومانی برای یک خانواده متوسط شهری 3.3 نفری در سال 1401 نرخ‌گذاری شده است.

وی اظهار کرد: جای بسی تأسف است که برخی کارفرماها با تهدید به افزایش بیکاری و کاهش فرصت شغلی به دنبال تغییر این مصوبه در شورای عالی کار هستند و این امر نشان از سودجویی آنان دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه ادامه داد: قیمت تمام‌شده‌ هر کالا و محصول، آن‌قدر نیست که کارفرما را تحت فشار قرار دهد.

میرزایی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات کارفرمایان، گفت: تأمین این مهم از کاهش مالیات، سودهای بانکی و موانع صادرات و واردات امکان‌پذیر است و موانع فرا روی کارفرماهای واحدهای تولیدی و صنعتی نباید از جیب کارگران حل شود.

شناسه خبر 54626