شناسه خبر:54652
1401/2/6 09:30:34

سپهرغرب، گروه خبر: قاضی تعزیرات حکومتی دلیجان گفت: قاچاقچیان کالا در این شهرستان امسال به پرداخت 62 میلیارد و 570 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

«سجاد سعیدی» روز دوشنبه افزود: در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز عوامل انتظامی شهرستان دلیجان کامیونت حامل کالاهای قاچاق شامل انواع کنسرو، کمپوت و مواد غذایی خارجی قاچاق را توقیف کردند.

وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی دلیجان و اجرای تشریفات قضائی لازم، حکم به ضبط کالاهای قاچاق مکشوفه به نفع دولت و پرداخت مبلغ 16 میلیارد و 70 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت از سوی حامل کالای قاچاق صادر شد.

سعیدی گفت: راننده خودروی سواری که کامیونت مربوطه را همراهی می‌کرد، به پرداخت 360 میلیون ریال به‌عنوان معاونت در حمل کالای قاچاق محکوم شد.

این مقام قضائی مسئول اضافه کرد: در پرونده دیگر کالاهای قاچاق، حامل انواع لوازم یدکی خودروی سبک، سنگین و صنعتی قاچاق به ضبط کالا و پرداخت جزای نقدی به مبلغ 10 میلیارد و 600 میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

سعیدی با اشاره به محکومیت حامل انواع تلویزیون رنگی و لوازم خانگی خارجی قاچاق در دلیجان، گفت: این متخلف اقتصادی به ضبط کالا و پرداخت 28 میلیارد ریال جزای نقدی در تعزیرات حکومتی دلیجان محکوم شد.

وی توضیح داد: در این پرونده مالک بخش دیگری از کالاها شامل انواع لوازم یدکی خودرو با توجه به اعلام عدم مطابقت کالا با اسناد از سوی وی توسط گمرک استان مرکزی به ضبط کالا و پرداخت هفت میلیارد و 900 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت در مسیر راه اصلی استان‌های جنوبی و شرقی با استان‌های شمالی و مرکز واقع شده است.

 

شناسه خبر 54652