شناسه خبر:54676
1401/2/6 10:10:31
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی عنوان کرد:

پرداخت 2200 هزار میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها در استان مرکزی

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی از پرداخت حدود دو هزار و 200 میلیون تومان عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال 1400 خبر داد.

یوسف بیک درخصوص وصول عوارض مالیاتی اظهار کرد: با تلاش همکاران مالیاتی در استان مرکزی در سال گذشته، دو هزار و 200 میلیارد تومان عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شد که از این مبلغ حدود یک‌هزار و 580 میلیارد تومان به شهرداری‌ها اختصاص پیدا کرد و مبلغ 577 میلیارد تومان به دهیاری‌ها پرداخت شد.

وی ادامه داد: از محل وصول عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده حدود سه میلیارد تومان سهم عشایر استان و 33 میلیارد تومان هم به فرمانداری‌های روستاهای فاقد دهیاری پرداخت شد تا صرف امور مالیاتی و آبادانی شهری و روستایی شود.

سرپرست اداره‌ کل امور مالیاتی استان مرکزی با اشاره به رشد وصول عوارض آلایندگی، عنوان کرد: در سال گذشته 730 میلیارد تومان عوارض آلاینده از محل وصول عوارض مالیاتی توزیع شد که نسبت به دوره قبل 391 درصد رشد داشته است و این امر ناشی از تلاش همکاران مالیاتی ما بود که معوقات سال‌های قبل را وصول کردند تا بتوانیم خدمت ویژه‌ای به شهروندان محترم استان مرکزی داشته باشیم.

   توزیع عوارض براساس شاخص جمعیت شهری و روستایی

بیک با اشاره به اجرای قانون جدید مالیات از تاریخ 13 دی‌ماه 1400، تصریح کرد: در قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده، سهم شهرداری‌ها از محل عوارض از سه درصد به چهار درصد افزایش یافت که این امر به‌دلیل نقش بیشتر عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده در امور شهری و روستایی و بهره‌مندی بیشتر مردم هر استان از ارزش‌افزوده پرداختی در همان استان است.

وی در پایان گفت: در قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده از 9 درصد مالیات و عوارض ارزش‌افزوده یک درصد سهم سلامت، چهار درصد سهم مالیات و چهار درصد سهم عوارض است که سهم عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سه درصد قانون قبل به چهار درصد در قانون جدید افزایش‌ یافته است.

شناسه خبر 54676