شناسه خبر:54677
1401/2/6 10:12:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ایمن‌سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده‌های استان با تعمیر و نوکوبی گاردیل‌ها، نصب نیوجرسی و ایمن‌سازی و آشکارسازی دوربرگردان‌ها با هدف کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی درحال انجام است.

فریبرز کرمی روز دوشنبه افزود: کاهش تصادف‌های جاده‌ای، تلفات جاده‌ای و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که با جدیت برای کاهش آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا جهت ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه اقدامات زیادی صورت گرفته که خوشبختانه باعث کاهش سوانح رانندگی در استان شده است.

کرمی خاطرنشان کرد: سال گذشته کار تعمیر و یا نوکوبی 180 کیلومتر گاردریل، نصب 25 کیلومتر نیوجرسی و نصب بیش از 42 هزار عدد گل گاردیل و نیوجرسی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: اجرای دو هزار و 500 کیلومتر خط‌کشی سرد و گرم، نصب پنج هزار و 340 عدد تابلوی اخطاری، انتظامی و علائم جاده‌ای، ایمن‌سازی و آشکارسازی 112 دوربرگردان از دیگر اقدامات ایمنی انجام‌شده در سال گذشته است.

وی درخصوص اجرای عملیات روشنایی راه‌ها گفت: 148 کیلومتر تعمیر، نگهداری و به‌روزرسانی سیستم روشنایی راه‌ها، تعمیرات 550 عدد چراغ چشمک‌زن و احداث 82 کیلومتر کابل خودنگهدار در سال 1400 انجام شده است.

کرمی در پایان ابراز کرد: ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و تداوم جریان پیوسته تردد‌های ایمن جاده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با جدیت در سال جاری هم دنبال می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نیز با اشاره به وقوع 6 فقره تصادف فوتی از مرگ هشت نفر در سال جاری بر اثر این سوانح خبر داد و گفت: این مقدار تلفات نسبت به سال قبل که 13 فوتی داشتیم، حدود 37 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ «کیخسرو دستغیب» همچنین از وقوع 164 فقره تصادف جرحی در راه‌های استان خبر داد و افزود: در این حوادث بیش از 240 نفر زخمی شدند که در این خصوص هم حدود 20 درصد نسبت به سال قبل آمار مجروحان کاهش داشته است.

شناسه خبر 54677