شناسه خبر:54714
1401/2/7 09:15:25
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان خبر داد:

تولید محتوای «جهاد تبیین» توسط اداره تبلیغات اسلامی همدان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان از تولید محتوای «جهاد تبیین» توسط این اداره خبر داد و گفت: تولید محتوای مکتوب برای جهاد تبیین همراه با رویداد ایده‌پردازی به انجام رسیده است.

حجت‌الاسلام داوود عباسی با تأکید بر اینکه تولید محتوای مکتوب برای جهاد تبیین همراه با رویداد ایده‌پردازی به انجام رسیده است، افزود: در این راستا تلاش شد تا مشخص شود که جهاد تبیین چگونه به مصداق و یک موضوع خاص برسد و صرفاً به بیان کلیات و نظریه‌پردازی نباشد.

وی در ادامه به سرکشی از مبلغین و محافل مناجات‌خوانی، شب‌های قدر و محافل قرآنی، جزءخوانی و محافل عزاداری در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: نمایشگاه‌های قرآنی و دوره‌های ختم قرآن نیز در سطح شهر همدان انجام شد که یکی از محافل شاخص قرآنی، محفل قرآنی حسینیه امام بود که به‌صورت زنده ازصداوسیما نیز پخش می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه سخنرانی روزانه، برگزاری جلسات، بیان احکام، روضه خانگی و محفل قرآن خانگی نیز به انجام می‌رسد، افزود: برگزاری مناجات‌خوانی شبانه در مناطق شاخص شهر ازجمله حسینیه امام، امام‌زاده عبدالله، امام‌زاده حسین، مسجد جامع، مریانج و جورقان درحال برگزاری است.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: تکریم خانواده شهدا با همایش عمامه‌های خونی با هدف تکریم خانواده‌های شهدای روحانی در شهرک الوند برگزار شد.

وی در ادامه از شناسایی ظرفیت‌های فعال تبلیغی نام برد و یادآور شد: تعدادی از مبلغین ما از قم و اصفهان در راستای حضور در برنامه‌های تبلیغی به قهاوند اعزام شده‌اند.

این مقام مسئول از برگزاری مراسم روزه‌اولی‌ها نام برد و تأکید کرد: ترویج افطاری ساده و توزیع بسته‌های معیشتی توسط خیرین و مردم انجام شده؛ همچنین جلسه‌ای برای افراد بهزیستی با مشارکت مرکزهای مثبت زندگی بهزیستی برگزار شد و از روزه‌اولی‌های این مراسم تقدیر به‌عمل آمد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: از هیئت ناحیه مقدسه مریانج و گروه 500 نفره همخوانی سلام فرمانده که 500 نفر از کودکان ونوجوانان دهه نودی این برنامه را در مریانج برگزار کرده‌اند، حمایت شده است.

   برگزاری سرود «سلام فرمانده» هم‌زمان با روز قدس در همدان

حجت‌الاسلام عباسی از برگزاری برنامه روز قدس نام برد و افزود: سرود «سلام فرمانده» نیز در این روز برگزار خواهد شد و با توجه به درخواست‌های مردم مبنی بر برگزاری نماز باران، این نماز به همت ستاد اقامه نماز، اداره آب و برق، سازمان تبلیغات، شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری با استقبال چشمگیری برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان اظهار کرد: مراسم اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان در مسجد جامع، مسجد بنی‌فاطمه، مسجد دانشگاه و چند مسجد دیگر در جورقان، قهاوند و مریانج برگزار می‌شود.

شناسه خبر 54714