شناسه خبر:54715
1401/2/7 09:16:10

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اسدآباد از بازرسی 9 هزار واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.

مصطفی حیدری گفت: عمده‌ترین تخلفات مربوط به عدم درج قیمت، گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب بوده است که در این خصوص 950 پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اسدآباد ضمن مهم خواندن توجه به فعالیت مشاغل خانگی، افزود: در سال گذشته بیش از 500 فقره مجوز برای فعالیت‌های مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده است.

حیدری همچنین از پرداخت دو میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات در بخش قالی‌بافی و خیاطی خبر داد و گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات بیش از 120 نفر در این کارگاه‌ها مشغول به کار شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اسدآباد از فعالیت هفت معدن فعال در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: درحال حاضر بیش از 90 نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

حیدری ابراز کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت اسدآباد در سال گذشته با پیگیری‌های صورت‌گرفته دو فقره پروانه بهره‌برداری برای واحدهای کنسانتره و صبانور با اشتغال‌زایی 131 نفر صادر کرد.

رفع تعلیق و پیگیری گرفتن مجوز پروانه بهره‌برداری آب معدنی اسدآباد یکی دیگر از مواردی بود که حیدری به آن اشاره کرد و گفت: مکاتبات اداره این مهم درحال انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری آب معدنی اسدآباد باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اسدآباد افزود: با توجه به پتانسیل موجود و فضای کسب‌وکار در شهرستان، می‌توان به آینده اقتصادی دیار سیدجمال‌الدین بیش از هر زمانی دیگر امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت اسدآباد به‌عنوان عضو کوچکی از تولید، از تمامی طرح‌ها و ایده‌هایی که به امر تولید و اشتغال در روستاها توجه کنند، حمایت کرده و زمینه اجرایی شدن آن‌ها را فراهم می‌کند.

شناسه خبر 54715