شناسه خبر:54766
1401/2/8 09:18:59

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه کردستان گفت: 800 دانشجوی خارجی از 9 ملیت مختلف ازجمله عراق، سوریه، افغانستان، نیجریه و اندونزی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در آینده نزدیک این تنوع افزایش می‌یابد.

رحمت صادقی در مراسم جشن استقبال از دانشجویان دانشکده علوم پایه، دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجه که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد با اشاره به جمعیت 12 هزار نفری دانشجویان دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه کردستان، دانشگاه مادر استان است و جمعیتی افزون بر هشت هزار دانشجوی کارشناسی، سه هزار و 500 دانشجوی کارشناسی ارشد و در حدود 500 دانشجوی دکتری در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: سال گذشته دانشگاه کردستان از لحاظ «ارتباطات بین‌المللی» دانشگاه برتر کشور بود و تعداد دانشجوی خارجی، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری دوره‌های تحصیلی مشترک با دانشگاه‌های خارجی، تفاهم‌نامه‌ها، وبینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی، گرنت‌ها و طرح‌های پژوهشی بین‌المللی موجب شد تا دانشگاه کردستان، دانشگاه برتر از نظر ارتباطات بین‌المللی در سطح کشور باشد.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: جامعه دانشگاهی دانشگاه کردستان از حضور دوباره دانشجویان بعد از دو سال بسیار خوشحال است زیرا دانشگاه بدون حضور دانشجو مانند کالبد بدون روح است و این عدم حضور دانشجو، دانشگاه را بی معنا می‌کند.

صادقی یادآور شد: دانشگاه به لحاظ کیفیت سطح علمی و آموزشی، دانشگاه قابل قبول و خوبی است و اساتید و دانشمندان برتر بین‌المللی بسیاری در دانشگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد: امیدواریم روز به‌روز شرایط آموزش، خوابگاه‌ها، سلف سرویس، رفاهی و ورزشی را بهتر و مناسب تر کنیم و در این چندسالی که در خدمت شما دانشجویان هستیم فرصت خوبی را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه این مراسم، موسیقی و برنامه‌های مفرح برای دانشجویان برگزار شد.

دانشگاه کردستان 400 عضو هیئت علمی، 500 کارمند و قریب به 220 رشته مقطع دارد و دارای 8 دانشکده است و در آینده نزدیک سه دانشکده دیگر به این دانشگاه ملحق خواهد شد.

شناسه خبر 54766