شناسه خبر:54771
1401/2/8 09:27:41

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: احداث ٣6٧ مدرسه و یک‌هزار و ٣٨٠ کلاس درس بعد از زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه ٩6 با کمک خیرین اقدامی قابل تقدیر است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم در دیدار با خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: مردم کرمانشاه سبقه دیرینه در امر خیر دارند و مشارکت خیرین در امر حسنه‌ مدرسه‌سازی، عملی خیرخواهانه و کاری ارزشمند برگرفته از ارزش‌های والای انسانی است.

وی احداث ٣6٧ مدرسه و یک‌هزار و ٣٨٠ کلاس درس بعد از زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه ٩6 با کمک خیرین را اقدامی مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: با تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز و کمک ٢٣٠ میلیارد تومانی امروز شاهد افزایش سرانه فضاهای آموزشی استان از 5.7 متر مربع به 6.41 متر مربع هستیم و این تلاش ارزشمند مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان که رتبه اول کشوری را نیز دارا هستند، شایسته تقدیر است.

استاندار کرمانشاه لزوم ساخت، مقاوم‌سازی، نوسازی و تجهیز و‌ نگهداری فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی استان را با مشارکت‌های مردمی، سازمان‌ها، نهادهای دولتی و غیر دولتی یادآور شد و افزود: افرادی که از خودشان می‌گذرند تا دیگران رشد کنند، الگو هستند و این اقدام بارقه‌ امیدی برای دانش‌آموزان است؛ بی‌مهری با خیرین پذیرفتنی و مطلوب نیست که آن‌ها ایثار و فداکاری داشته باشند و بخش دولتی استان همراهی نکند.

امیری‌مقدم همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با خیرین مدرسه‌ساز برای تسهیل در امور را ضروری دانست و عنوان کرد: هیچ دستگاهی نباید مانع کار خیر شود و باید با تلاش مضاعف مشکلات را براساس نیازهای آموزشی استان رفع کنند.

وی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و گفت: از ظرفیت‌های خیرین کشوری با همکاری مجمع استانی برای توسعه فضاهای آموزشی استفاده شود و نیازهای آموزشی برای خیرین تشریح شود. خیرین به‌عنوان الگوهای بی‌بدیل باید در جامعه معرفی شوند تا فرهنگ کار خیر در جامعه ترویج داده شود.

شناسه خبر 54771