شناسه خبر:54807
1401/2/10 09:23:06

سپهرغرب، گروه انتظار: حجت الاسلام اباذری در توضیح منظور قرآن از «إِلَى یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند: تا زمان قیام قائم(عج) ما است لذا هیچ چیز به اندازه مهدویت و ظهور امام زمان(عج)، برای شیطان ترسناک نیست.

حجت الاسلام محمود اباذری اظهار کرد: خودخواهی و خودبینی شیطان سبب شد با آن عبادت شش هزارساله و مقامی که به دست آورده بود از اوج عزت به حضیض ذلت سقوط کند؛ امیرالمومنین(ع) در خطبه 192 نهج البلاغه هشدار می‌دهند: مراقب باشید شیطان شما را به بیماری خود مبتلا نکند.

این کارشناس مهدوی در ادامه بیان کرد: شیطان وقتی از درگاه الهی رانده شد به جای توبه و بازگشت، لجاجت ورزید و از خدا تقاضا کرد که تا قیامت زنده بماند تا فرزندان آدم و حوّا را به گمراهی بکشاند و خدا تا «إِلَى یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» به او مهلت داد.

وی تصریح کرد: انسان این ظرفیت را دارد که از وجود شیطان به جای تهدید به عنوان فرصت بهره ببرد، یعنی هر چه وسوسه‌های شیطان و موانع عبودیت بیشتر باشد عبادت خدا ارزشمندتر باشد و به بصیرت و اراده عبد بودن بیشتری انسان را می‌رساند.

حجت الاسلام اباذری در توضیح منظور قرآن از «إِلَى یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند: تا زمان قیام قائم(عج) ما است لذا هیچ چیز به اندازه مهدویت و ظهور امام زمان(عج) برای شیطان ترسناک نیست.

وی تاکید کرد: منتظران حواستان باشد که اگر امام، صراط مستقیم است شیطان سوگند خورده آدمی را از این صراط منحرف کند، لذا با تقویت معرفت و شناخت و توکل و توسل و دوری از گناه، نقشه‌های شوم شیطان را نقشه بر آب کنیم و راست قامت در مسیر یاری امام زمان(عج) حرکت کنیم.

شناسه خبر 54807