شناسه خبر:54831
1401/2/10 12:44:34

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پرونده ثبتی شیرینی سنتی گوش فیل ویژه ماه مبارک رمضان, مستندسازی شده و به زودی در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس ملی ثبت می‌شود.

محسن کریمی اظهار کرد: پرونده ثبتی شیرینی سنتی گوش فیل ویژه ماه مبارک رمضان، مستندسازی شده و به زودی در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس ملی ثبت می‌شود.

وی افزود: این شیرینی سنتی در ماه معنوی و مبارک رمضان در هنگام افطار سرو می‌شود.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: شناخت خواص موادغذایی سالم و طبیعی، هنر آشپزی سنتی، توجه به سلامتی اعضای خانواده و بسیاری دیگری از عناصر ارزشمند گذشته است که بخش عمده‌ای از میراث ‌فرهنگی ناملموس یا معنوی غذایی ما را در گذشته تشکیل می‌داده است.

کریمی با اشاره به اینکه بعضی از غذاهای سنتی و فرهنگ غذایی در استان در حال فراموشی هستند و میراث‌فرهنگی در نظر دارد نسبت به شناسایی و ثبت در فهرست ملی کشور اقدام کند افزود: قبل از این برخی غذاها و شیرینی‌های سنتی استان مانند جوزغند نراق، مهارت و فن تهیه و پخت فتیروکسمه، شیوه سنتی پخت حلوای تبق ابراهیم آباد در فهرست ملی ثبت شده است.

شناسه خبر 54831