شناسه خبر:54935
1401/2/15 10:18:26
نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی:

13 هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به کردستان اختصاص می‌یابد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست هماهنگی سفر رئیس جمهور به کردستان با حضور مجمع نمایندگان استان و استاندار با هیئت دولت گفت: در سفر پیش روی رئیس جمهور به کردستان 13 هزار میلیارد تومان بودجه به استان اختصاص می‌یابد.

بهزاد رحیمی شنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان بانه با اشاره به اختصاص این اعتبار افزود: امیدواریم با اختصاص این میزان اعتبار بخش زیادی از مشکلات استان حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ناامید کردن مردم نسبت به نظام گناهی نابخشودنی است اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلات مردم وظیفه مسئولان است و عدم پاسخگویی مناسب و برخورد نامناسب با مردم باعث ناامیدی مردم از نظام می‌شود که قابل قبول نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با مردم بودن و در کنار مردم بودن یکی از اهداف دولت سیزدهم است و این اهداف با بازیدهای سرزده رئیس جمهور از مکان‌های مختلف، حضور در جمع مردم و سفرهای استانی اجرایی شده است.

رحیمی گفت: با حضور در میان مردم فاصله مردم و مدیران کمتر می‌شود بررسی مشکلات از نزدیک و قرار گرفتن در موقعیت‌ها باعث درک بهتر از شرایط و عزم بیشتر برای حل مشکلات می‌شود.

وی ادامه داد: ماهیت کار بعضی از مدیران به گونه‌ای است که باید در میان مردم و با مردم در ارتباط باشند که در این موارد مدیران باید به گونه‌ای رفتار کنند که شایسته نظام اسلامی است.

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نبود تعامل در بین ادارات باعث پسرفت در خدمات‌رسانی و سرگردانی ارباب رجوع می‌شود.

رحیمی با اشاره به بحث تسهیل مجوزهای کسب و کار گفت: برای کسب و کارهایی که مجوزهای سیزده گانه لازم دارند سامانه ای طراحی شده که دستگاه‌های اجرایی را موظف می‌کند در زمان صرفه جویی کند اما به دلیل عدم پاسخگویی بعضی از دستگاه‌های اجرایی ارباب رجوع سرگردان و پروژه و طرح‌ها متوقف می‌شوند.

وی اضافه کرد: گاهی خواسته ارباب رجوع قابلیت اجرایی ندارد که در این شرایط باید ارباب رجوع را با دلیل و برخورد مناسب توجیه و رضایت عمومی حاصل شود.

وی با بیان اینکه به هر دستگاه اجرایی سالانه براساس شاخص‌هایی مانند جمعیت و درصد پیشرفت پروژه‌ها اعتباراتی اختصاص می‌یابد اظهار کرد: شهرداری‌های شهرستان براساس قانون بودجه سهمیه قیر رایگان دارند که این سهمیه نباید به ملی برای چانه زنی بعضی از مدیران تبدیل شود.

این نماینده ادامه داد: اگر در حوزه‌های دیگر برای جذب اعتبارات چانه‌زنی شده با این موضوع تفاوت دارد در سال گذشته برای برطرف کردن نواقص سد عباس‌آباد و تکمیل خط انتفال آب در دو مرحله، یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی گفت: علاوه بر اعتبارات توازن منطقه‌ای و استانی 350 میلیارد ریال به حوزه راه روستایی اختصاص یافت.

شهردار بانه نیز در این نشست گفت: سال گذشته 63 میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه ریزی مصوب شد که 13 میلیارد ریال آن تخصیص یافت و 9 میلیارد و 800 میلیون ریال هم پرداخت شد.

سروه قادرخانزاده افزود: باتوجه به حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی، این اعتبارات ناچیز است که انتظار داریم باتوجه به افزایش جمعیت شهرستان، در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات بیشتری به شهرداری اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که بین اداره راه و شهرسازی و کارخانه آسفالت وجود دارد تنها 90 تن قیر به شهرداری داده شد در حالی که قرار بود 500 تن قیر رایگان شهرداری بانه اختصاص یابد.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته 800 تن لکه‌گیری و آسفالت و یک هزار متر مربع جدول‌گذاری انجام شده است همچنین اقداماتی مانند تقاطع معبر، آماده‌سازی و احداث سایت سگ‌های بی‌صاحب در هژده دولان در حال انجام است.

خانزاده با بیان اینکه امسال تاکنون 25 میلیارد ریال در زمینه کارهای عمرانی هزینه شده است گفت: در زمینه خدمات فضای سبز نیز احداث پارک محله فتحیان، ترخان‌آباد و بختیاری انجام شده است و تزئین فضای سبز این پارک‌ها نیز به‌زودی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رنگ‌آمیزی جداول، تعمیر، بازسازی سرویس‌های بهداشتی، جانمایی نماد سردار سلیمانی، ساماندهی دستفروشان و سد معبر از دیگر اقدامات شهرداری است.

شناسه خبر 54935