شناسه خبر:54943
1401/2/17 09:05:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرودگاه اراک گفت: مجوز راه‌اندازی ایرلاین این فرودگاه با پیگیری مسئولان و نمایندگان مردم‌ استان در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد.

«رحیم‌ حسین‌نسب» روز پنجشنبه افزود: شرکت هواپیمایی یا خط هوایی (ایرلاین) به یک گروه صنعتی گفته می‌شود که از طریق خطوط هوایی مسافر یا بار جابه‌جا می‌کند.

مدیر فرودگاه اراک گفت: با اجرای ایرلاین مشکلات جابه‌جایی مسافر حل می‌شود؛ اما این مهم نیاز به زیرساخت‌هایی دارد تا شرکت هواپیمایی با راه‌اندازی دفتر اقدام به آوردن هواپیما برای جابه‌جایی مسافر و بار در فرودگاه اراک کند.

حسین‌نسب اظهار کرد: اکنون فرودگاه اراک برای پروازهای خارجی عتبات عالیات، مشکل وسیله حمل‌ونقل که همان هواپیما است را ندارد، اما در پروازهای داخلی باید چارترکننده مشخص شود.

مدیر فرودگاه اراک توضیح داد: در پرواز عتبات باید سازمان حج و زیارت معرفی مسافر را داشته باشد تا این ظرفیت در فرودگاه اراک عملیاتی شود.

حسین‌نسب افزود: 671 مسافر و گردشگر نوروز امسال با 12 پرواز در فرودگاه اراک با چهار هزار و 932 کیلوگرم بار جابه‌جا شدند.

وی اظهار کرد: این فرودگاه از اراک به مقصد عسلویه در روزهای یکشنه هر هفته پرواز دارد که شیوع کرونا موجب شد تا پروازهای عتبات عالیات و مشهد از فرودگاه اراک لغو شود و اکنون تنها پرواز عسلویه دایر است.

فرودگاه اراک با داشتن سه‌ هزار و 700 متر طول باند و ترمینال دومنظوره قابلیت انجام پروازهای داخلی و خارجی با هواپیماهای ایرباس 600-300 را در تمام طول شبانه‌روز دارد.

شناسه خبر 54943