شناسه خبر:55022
1401/2/18 09:23:21
نماینده ولی فقیه در کردستان؛

میل به خدمت مهم‌ترین اصل در کار جهادی است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: میل به خدمت و تلاش جهادگونه از مهم‌ترین شاخصه‌ها در کار جهادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در رزمایش سراسری جهادگران فاطمی اظهار کرد: از تلاش‌های سپاه بیت‌المقدس در احیای فرهنگ جهادی تقدیر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای هر کار جهادی و بسیجی‌وار چهار مؤلفه مهم ضروری است که ارزش این کارها را افزایش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه در کار جهادی و بسیج سازندگی میل به خدمت از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: خیلی از افراد در انجام هرکاری ما به ازای مادی آن را فقط نگاه می‌کنند اما میل به خدمت در کار جهادی حرف اول می‌زند.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: گاهی انسان ممکن است اصل عبادت و شب زنده‌داری نباشد ولی همین که با دل و میل خدمت می‌کند نوعی عبادت است.

وی خدمت بدون منت را از دیگر ویژگی‌ها و شاخصه‌های کار جهادی عنوان کرد و گفت: اینکه کاری انجام می‌شود انتظار تقدیر داشته باشیم و یا اینکه کسی را زیر دین قرار دهیم در کار جهادی و نظام مقدس جمهوری اسلامی معنا ندارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: نظام در خدمت مردم است و مردم صاحب اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه بر تلاش مجاهدت گونه در کار جهادی و اردوی جهادی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: در کار جهادی و مسئولیت‌پذیری در سازمان بسیج سازندگی ساعت و تایم اداری و انتظار پاداش و اضافه‌کاری معنا ندارد.

وی اضافه کرد: انتظار دریافت اضافه کاری و غیره مختص کار جهادی و جهادگری نیست جهادگر با دل کار می‌کند و در مسیر خدمت به مردم تمام توان خود را بی‌منت به کار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: کار جهادی معنویت‌زا است و خدمت‌های اینگونه معنویت ایجاد می‌کند و در وقت و عمر انسان برکت ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از هزینه‌کرد و پرداخت 269 میلیارد تومان به قشر محروم جامعه طی ایام کرونا تاکنون در استان خبر داد.

سردار سیدصادق حسینی با تبریک 17 اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی و قدردانی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی، فلسفه وجودی و تشکیل سپاه را حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و به‌کارگیری سیل خروشان و زلال بسیج ایت که تاریخ چهل و چند ساله انقلاب به نام مبارک بسیجیان رقم خورده است.

وی ادامه داد: حضور قهرمانانه بسیجیان در کنار سپاه در دوران جنگ تحمیلی، پیروزی پرشکوه و شکست دشمن را رقم زد و نقش بسیجیان بیشتر هویدا شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: بعد از دوران دفاع مقدس، بسیج و گروه‌های جهادی در زمینه محرومیت‌زدایی، تامین معیشت محرومین، پیشرفت و آبادانی روستاها و پیشرفت شهرها نقش‌آفریتی کردند.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم هم اهمیت و فعالیت‌های خالصانه گروه‌های جهادی را برشمرده‌اند.

به گفته فرمانده سپاه کردستان، جدای از اینکه بسیجیان خود از نظر معیشت نیاز به حمایت دارند، محرومین را درک می‌کنند و خدا و محرومیت‌های جامعه را می‌بینند و در نقاط دورافتاده و محروم برای کمک به آن‌ها آستین همت بالا می‌زنند.

سردار حسینی ادامه داد: جهادگران بسیجی همواره در حوادث مختلف از اولین گروه‌های حاضر در صحنه هستند که جزو افتخارات کشور و بازوان قدرتمند رهبری و نظام هستند.

وی خطاب به جهارگران بسیجی گفت: اصل حاکمیت یعنی خدمت به مردم و شماها در عین گمنامی با عمل خالصانه آن را معنا کردید و من وظیفه خود می‌دانم از حضور شماها و فعالیت جهادی‌تان تشکر کنم.

وی در ادامه سخنانش به خدمات جهادگران طی دوران کرونا در کردستان اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، لوازم‌التحریر، البسه و تبلت دانش‌آموزان، لباس کادر درمان و توزیع ماسک در کنار فعالیت‌های عمرانی ازجمله فعالیت‌های جهادگران در این ایام بوده است.

این مسئول تصریح کرد: بالغ بر 50 هزار خانوار به‌وسیله گروه‌های جهادی و جهادگران بسیجی و بسیج سازندگی استان شناسایی و حمایت شده‌اند و در همین ایام کرونا بالغ بر 269 میلیارد تومان خدمات مختلف نقدی و اجناسی پرداخت هزینه شده است.

سردار حسینی تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه و عضویت بیش از 1400 گروه، پرداخت وام‌ تبصره 16 به میزان 16 میلیارد تومان و پرداخت پنج هزار و 600 فقره تسهیلات از صندوق‌های قرض‌الحسنه را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در کردستان برشمرد.

وی ادامه داد: جهادگران از امروز به کمک و حمایت مدیران ادارات به مدت 10 روز در مناطق مختلف در عرصه‌های مختلف فعالیت خواهند کرد که بخشی از محرومیت‌ها را برطرف کنند.

فرمانده سپاه کردستان همچنین عنوان کرد: اقدام بسیج جهاد آب‌رسانی که در کشور سپاه مأموریت خطیری را پذیرفته است، در کردستان 169 روستا که تنش آبی دارند بوسیله بسیج سازندگی آب‌رسانی می‌شود.

شناسه خبر 55022