شناسه خبر:55087
1401/2/19 09:29:01

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان کردستان گفت: از تعداد 95 پروژه مدرسه سازی در دست اقدام، سال گذشته تعداد 24 پروژه افتتاح و‌ به بهره‌برداری رسید.

ابراهیم حسامی اظهار کرد: برای ساخت و احداث این پروژه‌ها بالغ بر 30 میلیارد تومان از سوی خیران مدرسه‌ساز هزینه شده است.

وی افزود: هم‌اکنون 54 پروژه مدرسه‌سازی در دست اقدام مجمع خیران مدرسه‌ساز قرار دارد و تاکنون 30 میلیارد تومان هزینه‌های آن تأمین شده است.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز نقش برجسته‌ای در مشارکت‌های مردمی و مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی دارند تصریح کرد: در این راستا خیران کردستانی نقش مهمی در توسعه روند ساخت و احداث مدرسه‌سازی داشته‌اند و در 20 سال گذشته خیران مدرسه‌سازی کمک‌های شایانی به اعتبارسازی مجمع کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه روستاها و شهرستان‌های استان بیش از پیش نیازمند نوسازی و احداث مدارس مقاوم هستند اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد 300 مدرسه در مناطق محروم و شهرهای استان نیازمند نوسازی و احداث است.

حسامی افزود: روستاها و شهرستان‌های مریوان، بانه، دیواندره و سقز بیشترین مدارس فرسوده را دارند و نیازمند نوسازی است.

وی نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس در ناحیه دو شهرستان سنندج را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این در حالی است که روند نوسازی مدارس در ناحیه یک سنندج مشکلاتی وجود دارد.

به گفته رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کردستان، در امر تجهیز و نوسازی مدارس 50 درصد با مشارکت خیران و 50 درصد با حمایت اداره کل نوسازی مدارس استان انجام می‌شود.

حسامی افزود: از ابتدای فعالیت مجمع خیران مدرسه‌ساز از سال 78 تاکنون بیش از 500 مدرسه از سوی خیران مدرسه‌ساز کردستانی احداث شده است.

 

شناسه خبر 55087