شناسه خبر:55221
1401/2/22 09:17:28

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: اگر امروز در منطقه بحران‌زده غرب آسیا بیشترین امنیت را جمهوری انقلاب اسلامی دارد به برکت وجود نیروهای مسلح است.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان اظهار کرد: در بدو ورودم به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان که باید به آن شهر قهرمانان ایران را اطلاق کرد در منزل شهید سلگی حضور یافتیم همان فردی که رهبری شیفته این شهید قهرمان شدند چراکه سالها خود را وقف انقلاب کردند.

وی گفت: شهید چیت‌ساز وقتی آرزوی شهادت داشت و این توفیق حاصل نمی‌شد غمگین می‌شود و در در خواب شهید مصیب مجیدی را می‌بیند که به ایشان می‌گوید «راه شهادت، اشک است» یعنی باید از مادیات عبور کرد و خود را در نهایت اخلاص قرار داد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شهید چیت‌ساز راه عبور از سیم‌خاردارهای دشمن را عبور از سیم‌خاردارهای نفس می‌دید و ما نیز باید از سیم‌خاردارهای نفس عبور کنیم تا بتوانیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند و ما باید قدر آنها را بدانیم و در حل مشکلات از آنها یاری بطلبیم گفت: امروز افتخار می‌کنیم در سایه فرماندهی معظم نیروهای مسلح هستیم و اگر امروز در منطقه بحران‌زده غرب آسیا بیشترین امنیت را جمهوری انقلاب اسلامی دارد به برکت وجود نیروهای مسلح است.

پورخاقان با بیان اینکه آن روز نمی‌توانستیم گلوله‌ای بزنیم مگر به اذن آمریکایی‌ها و امروز انواع عملیات‌ها را طراحی می‌کنیم و نمی‌تواند نطقی کند افزود: بعد از عملیات والفجر 8 حتی سیم خاردار هم به ما ندادند، روزی خواستند ما را زمین بزنند اما امروز با موشکی که به پایگاه عین‌الاسد زده شد حساب دستشان آمد.

وی ضمن اینکه نیروهای مسلح را مجموعه‌ای مقتدر خواند که امنیت کشور را تامین می‌کند گفت: پاک‌ترین نیروهای مسلح را کشور ایران دارد که وظیفه ما این است اجازه ندهیم مشکلی در بین این نیروهای پاک‌دست ایجاد شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه هیچ کسی نمی‌تواند جایگاه حقوقی نیروهای مسلح را بشکند گفت: در صورت بروز فساد باید سریع با آن مقابله شود که خدای نکرده این اتفاق را به پای نیروهای مسلح ننویسند.

وی تعامل سازنده نیروهای مسلح استان همدان با قوه قضاییه را مایه مباهات دانست و گفت: ارتباط تنگاتنگ با شورای قضایی حفظ شود که شورای قضایی منسجم می‌تواند ما را به توفیق برساند.

پورخاقان اظهار کرد: تعامل با نیروهای مسلح، اطلاع از مشکلات آنها، عمل میدانی و نیز پیشگیری از جرم حائز اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در دیدار با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه انسجام خوبی بین ارکان مدیریتی و نیروهای مسلح استان وجود دارد، اظهار کرد: نه تنها هیچگاه در جلسات بین نیروهای مسلح تشتت وجود نداشته، بلکه وحدت رویه خوبی نیز در عملکردها و رفتارها را شاهد بود‌ه‌ایم که نتیجه آن را در امنیت حاکم بر استان احساس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتدار و امنیت امروز کشور محصول زحمات فراوان و شبانه‌روزی نیروهای مسلح و مجموعه امنیتی است، یادآور شد: بسیاری از این اقدامات و مجاهدت‌ها پشت پرده و به صورت گمنام در حال انجام است و در جامعه دیده نمی‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امنیت حاکم برآیند عملکرد این عزیزان است که در جامعه نمود دارد اضافه کرد: مراقبت و صیانت از مجموعه‌ نیروهای مسلح، صیانت از امنیت و اقتدار کشور است.

وی با بیان اینکه هرچه این صیانت بیشتر باشد، اثرات اجتماعی بیشتری را در جامعه شاهد خواهیم بود افزود: کسی که خود متولی مبارزه با جرم است، اگر جرمی از او مشاهده شود، قطعا دارای اثرات منفی اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه آمار موجود در این حوزه اندک است، خاطرنشان کرد: مدیریت موجود در سازمان قضایی نیروهای مسلح لازم است که به سمت پیشگیری بیشتر در این عرصه حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم قدردان زحمات نیروهای مسلح هستند، گفت: این انتظار از نیروهای مسلح در تراز انقلاب اسلامی وجود دارد که جامعه را به سمت تمدن نوین اسلامی سوق دهد.

سردار مظاهر مجیدی در این باره اظهار کرد: در شأن و عظمت نیروهای مسلح همین بس که وقتی خداوند متعال می‌خواهد به واقعه بزرگ قیامت توجه کند در سوره عادیات به نیروهای مسلح اشاره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما را به صراط مستقیم هدایت می‌کنند و این یک توفیق است گفت: با هم افزایی و ارتباط در شورای پیشگیری از وقوع جرم، خوشبختانه 20 درصد کاهش جرایم را در سال 1400 نسبت به سال 99 بودیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه در استان آرامشی خوب و امنیتی پایدار را به خاطر همبستگی بین نیروهای مسلح شاهد هستیم عنوان کرد: دولت انقلابی برای اصلاح امور اقتصادی تلاش بسیاری می‌کند که نیروهای مسلح با تمام توان آماده همیاری در راستای رفع مشکلات مردم در این راستاست.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه نیروهای مسلح یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که با اقتدار خود حتی در مخیله دشمنان اجازه کوچکترین تعرض را به کشور نمی‌دهد اظهار کرد: مثلث شوم استکبار مولودی به نام داعش را در منطقه‌ایجاد کرد اما تفکر شهید سلیمانی توانست مردم منطقه را از دست این گروه پلید نجات دهد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه تفکر شهیدسلیمانی از ولایت‌پذیری نشات گرفته و ایشان با شجاعت و جسارت و با تمسک به فرهنگ قرآن کریم حماسه آفریدند گفت: امروز به مدد فرزندان این سرزمین حتی کوچکترین تعرض به دشمن اجازه داده نمی‌شود و برترین سلاح‌ها برای دفاع از کشور تولید شده که همه اینها افتخار است.

وی با بیان اینکه نباید از توطئه‌های دشمن غافل شد تأکید کرد: امروز که دشمن از توطئه نظامی مایوس شده است با هر ترفندی دنبال ضربه به نظام است که یکی از آنها تحریف واقعیت‌ها و توطئه در فضای مجازی است.

استاندار همدان عنوان کرد: اگر امروز دولت اقداماتی را در راستای عدالت اجتماعی انجام می‌دهد دشمن آن را برنمی‌تابد و درصدد مایوس کردن مردم است که نباید نسبت به این مهم غافل بود.

وی بیان کرد: برادری، دوستی و رفاقت در استان به ویژه در شورای تامین موج می‌زند و خوشبختانه وحدت و انسجام خوبی در این مجموعه حاکم است.

رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان در این مراسم با بیان اینکه هر حکومت و دولتی برای استقرار امنیت نیاز به نیروهای مسلح قوی دارد اظهار کرد: برخوداری از تجهیزات بسیار خوب است اما در کنار آنها داشتن نیروی انسانی دلسوز اصلی اساسی است.

محمد روشنایی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس با کمترین تجهیزات افتخارات بزرگی آفریدند گفت: روح معنوی و خودباوری باعث شد نیروهای مسلح به درجه‌های بزرگی در دوران جنگ تحمیلی برسند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای متعهد و مخلص مرجع قضایی را پناهگاه خود بدانند و تنها خاطیان، آن را محیطی ناامن تلقی کنند افزود: کار ما در نیروهای مسلح حساس است و وظایف سنگینی برعهده است و باید با ظرافت کار شود.

رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان با تاکید به اینکه شغل قضا از مناصب سخت است و پیامبر اکرم (ص) نیز عدالت‌ورزی را معادل 70 سال عبادت می‌دانند که اهمیت آن را نشان می‌دهد افزود: کار قضایی راه رفتن روی لبه تیغ است و حساست آن در سازمان نیروهای مسلح بیشتر است.

وی با بیان اینکه بهترین فرماندهان را در همدان داریم و تعامل و همکاری خوبی در مجموعه نیروهای مسلح بوده است خواستار ادامه این تعامل شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان نیز با اهمیت به رعایت جایگاه قضاوت اظهار کرد: اگر به اندازه‌ای سرسوزن رفتار کسی باعث کاسته شدن اقتدار نیروهای مسلح باشد خیانت به دین و اسلام است.

حجت الاسلام دینی با بیان اینکه امروز دشمن به خاطر این اقتدار است که نمی‌تواند به جمهوری اسلامی ضربه‌ای بزند گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که قضاوت‌ درست داشته باشیم و در پیش پروردگار روسفید که امیدواریم موفق شده باشیم.

شناسه خبر 55221